    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Date: Sun, 10 Apr 2011 22:56:29 +0200

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Jak niektorzy lubia ogladac wyskakujace deski i 20 stopni przy lekkiej
    > zimnie i 15 stopni przy -30 to juz jest ich problem. Zawsze mozemy im
    > wyslac swetry a moze teraz dodaja do podlogowek.

    Chłopie podłogówkę sie liczy, pod drewno też. Powierzchnia nie może
    przekraczać 26 stopni, taki jest limit.

    zapotrzebowaie liczymy dla średniej minimalnej dla danego rejonu. Tylko że
    takie obliczenia uwzględniają też zapotrzebowanie na straty z wentylacji
    (zwykle to jest ok 50% zapotrzebowania) czyli spokojnie gdy przez kilka
    godzin tzw spado nawet do 30 stopni wystarczy zmniejszyć wietrzenie i
    utrzymamy temperature normatywną.

    W moim domu mam salon o wysokości w szczycie ok 6m, 3/4 podłogi to barlinek
    1/4 ceramika. moce sa tak zróznoważone aby nie przegrzewac drewna a dogrzać
    tą ceramiką (kóra może być ciepła bo to jest komunikacja a nie strefa gdzie
    sie siedzi. W tamtym roku było kilka dni z solidnymi mrozami (w tym też)
    nigdy nie miałem problemu z dogrzaniem, przy najgorszych mrozach miałem
    20-21 stopni.

    Dodam że przez tę kubaturę podłgoówka jest policzona na styk, bez zapasu i
    wystarcza. W normalnym pomieszczeniu gdzie h=2.5 czy nawet 2.7 spokojnie
    grzała by podłoga w całości drewniana.

    Ty tak sobie pitolisz a ja to policzyłem i zrealizowałem i to działa.