    From: "mcs" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Date: Fri, 28 Sep 2012 17:11:15 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k43rm1$5p3$1@flis.man.torun.pl...

    > Jeśli to naprawdę fachowiec ...
    > A jeśli to dupa a nie fachowiec to inna kwestia ...

    A rozpoznaj teraz który jest który?

> [...]
    > chyba jeden powiedział że szkoda kasy i nie ma sensu robić skrzynki a
    > można połączyć wszystkie razem (chyba równolegle ?) i będzie taniej i
    > lepiej ...
    > Tyle że te "lepiej" to dla niego bo roboty duuuużo mniej (grzejniki
    > umieszczone na jednej ścianie kilka metrów od siebie) ...
    >
    > Tyle że to "lepiej" dla niego , bo przy takim połączeniu mamy mnóstwo
    > połączeń i to połączeń w miejscach później niedostępnych ...
    > A w większości przecieki i nieszczelności są na połączeniach ...
    > Dodatkowo brak możlwości wyłączenie grzejnika ...

    Jakie mnóstwo? I ile mniej roboty? Przecież rury trzeba położyć w obu
    rozwiązaniach?

    Powiem tak: czytam powyższe i mam wrażenie, że napisał to człowiek, który
    powiela zasłyszane opinie i w życiu kotłowni i rury pex nie widział a nie
    ktoś, kto mieszka we własnym domu. Chociaż właściwie Ty robienia swojej
    instalacji nie widziałeś.
    Ja (ze strachu) szukałem hudraulika, albo raczej instalatora, (bo inaczej
    się obrazi) który wykona mi instalację CO.
    Widziałem jak robił. I teraz robiłbym sam. Tak jak sam wieszam i podłączam
    grzejniki. Bo gdy usłyszałem cenę 150 PLN za sztukę to momentalnie
    wiedziałem, że to umiem. I teoretycznie i praktycznie.

    > Wybrałem rozwiązanie droższe (materiałowo) ...

    Ja bym wybrał jednak wg mojej oceny lepsze

    > No nie do końca. WIększość fachowców ma firmy i tym zajmuje się dłuższy
    > czas. Nie są teorytykami ...

    Co nie znaczy, że to co robią, robią dobrze

    pozdrawiam
    mcs