  • Data: 2012-02-08 00:09:30
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe w drewnianej podłodze
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jgrvj9$pnp$1@inews.gazeta.pl...
    > witam
    >
    > Stare budownictwo, drewniane podłogi z desek. W mieszkaniu mam kaloryfery
    > i piec gazowy - ogrzewanie spokojnie daje radę nawet w najgorsze mrozy.
    > Jednak piętro niżej nikt nie mieszka. podłogi są masakrycznie zimne. w
    > łazience w zeszłym roku kafelki miały ok 12 stopni! Zamontowaliśmy
    > ogrzewanie podłogowe - elektryczne - bardzo mocna poprawa komfortu!
    > (niestety wolno nagrzewa i dużo prądu bierze)
    >
    > Zastanawiam się nad możliwością zrobienia podgrzewania podłogi w pokoju.
    > Tylko po to aby dzieciom tyłki nie zamarzały. Na podłodze mam dechy,
> [...]

    Jeżeli już cokolwiek robić to z sensem bo inaczej to stracony czas i
    wyrzucone pieniądze.
    Jakiekolwiek frezowanie, wycinanie to rzeźba w g...
    Aby jakiekolwiek ogrzewanie podłogowe miało sens, podłoga musi być dobrze
    zaizolowana od spodu.
    Zerwać deski, wybrać wypełnienie które jest w drewnianym stropie. Zasypać
    keramzytem i ułożyć na min coajmniej 4 cm styropianu. Są także
    prefabrykowane "kasetony" styropianowe do prowadzenia ogrzewania - mają
    wytłoczone prowadniki na rury. Miękka miedź do ogrzewań podłogowych to jeden
    z najdroższych materiałów instalacyjnych. Po co płacić trzydzieści kilka
    złotych za metr bieżący miękkiej miedzi jeżeli można za około 4 zł mieć metr
    rury pex najlepszej marki na świecie ?

    W bardzo wielu przypadkach usunięcie z drewnianego stropu starego ciężkiego
    wypełnienia z żużla lub z polepy i zastąpienie go leciutkim keramzytem
    umożliwia wykonanie półsuchej wylewki betonowej i zatopienie w niej rur ale
    tu wypadałoby się skonsultować z jakimś konstruktorem któryby się
    wypowiedział na temat obciążalności stropu. A mając ogrzewaną podłogę
    betnową można szaleć z pokryciem od góry prawie czymkolwiek