    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: okno tarasowe
    Date: Fri, 23 Sep 2011 20:14:49 +0200

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Tu jest sytuacja taka jak u mnie:
    > http://i.pinger.pl/pgr239/e668f2c50029f2784c190b06/
    >
    > Tylko z czego dać tę "izolację tarasu" która zaznaczona jest na rys.
    > przerywaną linią. Folia czarna budowlana? Potem na to styropian? Jak to
    > połączyć? Chyba się nie da.
    >
    > Myślałem aby pomalować te białe poszerzenia i fundament od góry folią w płynie
    > (tak jak na rys. linia przerywana) a potem do tej folii jak wyschnia przykleić
    > styro jako ocieplenie fundamentu. Będzie go trochę mniej niż na ścianach obok,
    > bo 10cm - tyle co na fundamencie. Tylko co dać na niego od góry bo przecież
> [...]

    Dobrze kombinujesz, ale zwykła folia w płynie się do tego nie nadaje. U mnie
    przekrój jest identyczny z wyjątkiem tego Twojego "poszerzenia". Ja tam
    wstawiłem kawałek styroduru XPS ursy i wypełniłem twardą pianką.
    Czyli malujesz z góry na dół (zaczynasz malować na ramie okna) szlamem
    uszczelniającym. Ale na łączeniach materiałów należy zastosować jakiś materiał,
    który pozwoli na swobodne pracowanie jednego i drugiego (szlam po jakimś czasie
    by popękał) - dlatego przed malowaniem należy różne materiały połączyć taśmą
    uszczelniającą, taką jak do narożników w łazience. Zakładamy, że połączenie
    skrzydła i ramy okna balkonowego jest szczelne. Zatem wklejasz taśmę między ramę
    a "poszerzenie", drugi pasek między poszerzenie a izolację fundamentu itd.
    Następnie całość zaciągasz szlamem uszczelniającym.
    Podobnie można obrobić okna od zachodu lub nawet wszystkie. Masz wówczas
    gwarancję, że woda która się dostanie pod parapet (a dostanie się na pewno) nie
    zamoczy izolacji, nie wylezie w środku na tynku itp.

    Jeśli robisz taras betonowy z okładziną z płytek, przed wylaniem chudziaka, do
    tego Twojego poszerzenia, naklej pianką styrodur o grubości odpowiadającej
    grubości izolacji ścian. Przy oknie balkonowym wylewka powinna być o ok. 1-2cm
    niższa. Gdy beton zwiąże, obcinasz styrodur do poziomu wylewki, przecierasz,
    zaciągasz klejem i zatapiasz siatkę 300-320. Gdy klej zwiąże, będzie to twarde
    niemal jak beton (ja mam cały balkon tak zrobiony i mogę po nim skakać, ponadto
    wejście do domu - 40cm styroduru, wyjścia na taras itp). Potem jeszcze raz taśma
    uszczelniająca między wcześniej przyklejoną taśmę a nową wylewkę (a właściwie
    klej), zaciągasz całość szlamem uszczelniającym i kleisz płytki.

    --
    Bartek