  • Data: 2017-07-07 14:53:16
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 13:23:35 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

    > pomiędzy fizyką a rzeczywistością są jeszcze modele :)
    > Ten model zastosowany w OZC może nie brać pod uwagę wszystkich niuansów które tu
    grają rolę.

    Ja myślę że po prostu OZC w miarę dokładnie liczy nowe domy z aktualnie będących na
    rynku materiałów. Co do budynków wybudowanych choćby kilkanaście lat temu(a już w
    ogóle przed wojną np) wyniki OZC mają się jak pięść do nosa najczęściej
    > Może ktoś ma znajomego co ma w domu ścianę 2W z pustką - może dałby się namówić na
    małe otworki i pomiary, dla dobra nauki ;)
    Ale co tam pomierzysz? Grubość cegieł jest znana, najwyżej nie znamy parametrów
    poniemieckiej, czy gierkowskiej cegły. A czy znacząco inne od współczesnych? Pewnie
    tak,
    Zresztą te współczynniki i certyfikaty to inna bajka
    Pamiętam kilka lat temu jak jakaś norma się zmieniła i poroszajs z Wienerbergera nie
    spełniał minimalnych parametrów. Dwa miesiące, kolejne badania, nowy certyfikat i już
    wymagania nowej normy spełniał;)
    Na produkcji nic się nie zmieniło- robili i robią go ciągle z tej samej gliny i
    piachu.
    Drugi przykłąd- znajomy lokalną wytwórnię bloczków betonowych ma. Kiedyś w niedziele
    rano go pod zakładem go spotkałem, gadamy sobie i mówi idzie wodą bloczki wczoraj
    zrobione polewać.
    Wszedłem z nim, cały plac bloczków on konkretnie polał wodą tylko 4 palety, resztę
    ledwo zrosił. Pytam czemu tak? Mówi- bo te 4 palety idą na jakieś badania, certyfikat
    czy coś w tym stylu. Więc miał atest na najbliższe miesiące załatwiony;)