  • Data: 2011-10-29 07:54:15
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Paź, 09:35, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > A ten bufor to ty jaki masz? Firma, schemat, sie nie znam, pan mnie cos
    > opowie :-)

    Beczka (walec) 2m wysoka, bodaj 60cm szeroka, 1000l, z dziewiecioma
    kroccami (1 1/4 GW) przylaczeniowymi. Taki prosty klocek - ma w sumie
    osiem wyjsc z boku (na czterech wysokosciach) i jeden z czapki :)
    Zadnych wezownic etc. On ma tylko stac i pelnic role akumulatora i
    sprzegla hydraulicznego. I swietnie to robi ;) Koszt nowego 1,9k pln,
    koszt jakbys sam chcial wykonac i masz spawarke i checi - nawet
    300-400 pln jak znajdziesz odpowiednia rure na zlomie :) Ja kupilem
    nowy bo mi sie nie chcialo bawic. Zywotnosc takiego bufora jest spora
    bo jest w nim stale ta sama, odgazowana po pierwszym podgrzaniu woda.
    Kamien sie wytraci, osiadzie na sciankach i finito - zadne reakcje
    wiecej nie beda zachodzic :) Tyle ze Ty bys sobie musial wziasc wersje
    zeby moznabylo podlaczyc grzalke (u mnie sie nie da bo za kazdym
    otworem sa przyspawane blachy ktore ukierunkowuja strumien wody i
    zwyczajnie sie grzala nie zmiesci) - czyli ta specjalna wersja mialaby
    polegac na nie przyspawaniu jednej blachy za tym otworem ;) Grzalka
    oczywiscie na dole, jakas sensowna rzedu 12-15kW (zalezy jakie tam
    masz przylacze i zapas), im wiecej tym lepiej zeby szybko grzala w
    godzinach taniej taryfy. W 1000l nagrzanych do 90stC, przy uzytkowych
    zalozmy 35stC (podlogowka) zmiescisz 64kWh - jak bedziesz mial
    zapotrzebowanie rzedu 7kW w szczycie to znaczy ze Ci to wystarczy na
    9h grzania. Spokojnie powinienes dawac rade grzac 100% w taniej
    taryfie. No i jaka tania kotlownia - bufor 1,9k plus grzaleczka ze
    300-400 pln i to wszystko ;)

    BTW. Trzeba jednak policzyc dokladnie grzanie CWU bo to przy pradzie
    jest troche wykanczajace. Choc w II taryfie i tak powinno byc taniej
    niz gazem, tylko baniak minimum 300l chyba ze jest Was wiecej niz 4-5
    to jeszcze wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam