  • Data: 2011-09-14 07:56:29
    Temat: Re: owoce derenia
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 21:51:41 +0200, Krycha napisał(a):

    > Nie znałam tej metody, może uda mi się z niej skorzystać.

    W sumie to drylowanie nie jest aż tak konieczne. Ale lepiej wtedy taka
    konfitura wygląda i smakuje.

    "KONFITURY Z DERENIA

    Składniki:
    1 kg owoców derenia, 2 kg cukru, 1,5 szklanki wody.

    Wykonanie:
    Umyte i przebrane owoce razem z pestkami (lub wydrylowane) wsypać do syropu
    sporządzonego z wody i cukru. Gotować na małym płomieniu ok. 15 minut.
    Odstawić na kilkanaście godzin do wystudzenia i ewentualnie powtórzyć
    podgrzewanie.
    Przełożyć do słoików i zamknąć.
    Owoce z konfitury nadają się do dekorowania tortów i kremów, oraz syropów
    do napojów."
    http://www.potrawyregionalne.pl/261,1403,PRZETWORY_Z
    _DERENIA_WLASCIWEGO_.htm
    --