    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 2 Dec 2021 00:14:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 2 grudnia 2021 o 08:53:14 UTC+1 ToMasz napisał(a):
    > problem mam taki, że czy w domu czy w firmie - mam maleńki właz na dach.
    > czy w domu czy w firmie - na moje oko dach wygląda tak, ze jak mocniej
    > podskoczę - załamie się. tak więc chcę się "pobawić" 100 watami
    > przymocowanymi do komina. ale już rozkminiłem że mimo mocowania do
    > komina, mogę je zamocować pod kątem.
    > panele dadzą w słoneczne południe 15v, ja potrzebuję 12v. od 8 rano do
    > 18stej. tak więc jest to prawie bezpośrednie połączenie. uprościłem -
    > ale zostawmy to na chwilę.
    >
    > natomiast gdybym chciał podobny układ zamontować w domu, to cały dzień
> [...]
    Te w australii służą do bilansowania sieci i na tym zarabiają. Już dawno się
    zamortyzowaly bo w branży energetycznej kto szybciej wyrówna częstotliwość do
    wzorcowej ten najwięcej zarabia. Elektrownie potrzebują na tą operację czasu
    liczonego w minutach a magazyn energii oparty na akumulatorach załatwia to w
    dziesiątkach milisekund.