  • Data: 2021-12-04 16:25:07
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 4 grudnia 2021 o 13:42:41 UTC+1 sirapacz napisał(a):

    > Duża część osób ma problemy z liczeniem i wyobraźnią związaną z
    > szacowaniem opłacalności.
    >
    > "nie spina się" "nie opłaca sie"
    > Koszt zwróci się po kilku albo kilkunastu latach(w przypadku nowych
    > zmian). Ale po tym czasie zostajesz z instalacją która dalej produkuje i
    > przynosi wymierne oszczędności.
    >
    > Dopóki stopa zwrotu jest poniżej 10 lat to jest to opłacalne IMHO.
    > Wszyscy w swoich szacunkach i obliczeniach bardzo naiwnie zakładają cenę
    > 1kwh na tym samym poziomie na przestrzeni dekady czy dwóch.
    >
    > Instalacja przy montażu powinna zwrócić się po powiedzmy 8 latach
> [...]
    Sprawdziłem cene produ 10 lat temu. Na detaliczna nie trafiłem tylko na ceny z
    elektrowni. Dzisiaj są wyższe o 20% a nie dwa czy dwadzieścia razy. Dzisiaj w
    wiadomościach podali że pierwszy raz w historii badań nad reakcja termojądrowa do
    zastosowań energetycznych uzyskano więcej energii niż włożono. Ci co rządzą chcą
    rządzić dalej a nie wisieć na strunach od fortepianu.