    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: papa termozgrzewalna na izolacje pionowa piwnicy
    Date: Fri, 31 Jul 2009 22:06:01 -0700 (PDT)

    On 1 Sie, 06:19, "Tornad" <t...@v...pl> wrote:
> [...]
    > ziemnych, przeslon gruntowych, wykonywania waskich a glebokich wykopow bez
    > szalowania i innych takich, ale nie do izolacji budynkow. Chlopie gdziezes sie
    > takich bzdur naczytal.
    > Teraz jesli ktos dodaje do czegos bentonit, ktory jest stosunkowo tani (tu
    > tona kosztuje 130 dolarow) to tylko dla picu jako nieszkodliwy wypelniacz a
    > poniewaz gawiedz nie ma pojecia w ogole z czym sie to je, to daje sie nabierac
    > na jakies cudowne jego wlasciwosci. Ciekawi mnie jak sobie wyobrazsz wykonanie
    > takiej izolacji muru bentonitem. Posypywac proszkiem i obsikiwac? A moze

    http://www.technologie-budowlane.com/Maty_bentonitow
    e_rodzaje_i_zastosowanie_maty_bentonitowej-a-137-20-
    .html
    Poczytaj Tornad zanim się bardziej pogrążysz ...
    ;-)

    I nie musiałem tego jakoś specjalnie szukać. Wstukałem "bentonit mata"
    w google i od razu tysiące linków (ten był pierwszy z brzegu). No ale
    Tornadzik jak zwykle wie lepiej i nikt mu nie wmówi że białe jest
    białe a czarne jest czarne..
    ;-)

    > Twoim zdaniem folia zgrzewana HDPE o grubosci "az" 2 mm jest lepsza od
    > zbrojonej polipropylo-czymstam BITUMICZNEJ papy termozgrzewalnej o grubosci 4
    > mm... Ciekawe.

    Ano jest. Bo jest rozciągliwa jak guma i idealnie szczelna a w dodatku
    nieszkodliwa.

    > I ona, ta HDPE jakos z muru sie nie zsuwa?

    Jest do tego sztywna prawie jak blacha.. widziałeś kiedyś to na oczy
    czy tak sobie pieprzysz bez sensu? Pokaż mi aprobatę budowlaną gdzie
    jest napisane że papę termozgrzewalną dachową można stosować do
    izolacji fundamentów i piwnic...
    ;-)

    >Ile Ci placa za jej reklame?

    Mnie nic, nie reklamuję przecież żadnego produktu.
    A ile Tobie płacą za reklamę papy termozgrzewalnej dibiten (dibiten -
    papa dobra na wszystko)?
    ;-)