  • Data: 2022-07-17 23:34:02
    Temat: Re: pasożyty jebane
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 17 lipca 2022 o 22:27:45 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Nie mamprobkemu.
    > Wyżej,//niżej napisałeś ile płacisz właścicielowi mieszkania.
    > Jakoś czas temu napisałeś ile m2
    > masz.
    > Skoro placisz 8x 80=640zl to wychodzi mi że dochody wg Twoich kryteriów piw 6500
    zydlu macie. No i ok.
    > I tak mnie naszło czy młoda moja z wyszukiwarka sobie nie radzi skoro w Łodzi
    mieszkania poniżej 1000zl nie znalazła.
    > Tu też nie znalazłeś, ale się nie przyznasz bo mnie w dowodzie nie masz;)
    Żeby ci wyjaśnić dlaczego płacę taki czynsz trzeba to zrobić z rysem historycznym.
    Mieszkanie wynajęliśmy w czasach przedkapitalistycznych. Wtedy ciężko było z
    mieszkaniami. Książeczki mieszkaniowe z odbiorem za dwadzieścia lat były mało
    atrakcyjne. Było to po zmianie przepisów dotyczących pustostanów w mieszkaniach w
    prywatnych budynkach z mieszkaniami do najmu. Znaczy się w prywatnych kamienicach.
    Właściciel domu mógł wynająć puste mieszkanie na zasadach wolnorynkowych ale z
    zachowaniem wszelkich praw jakie mieli najemcy na decyzjach administracyjnych.
    Znalazłem mieszkanie podzielone po wojnie na trzy kawalerki przywróciłam jego stan
    sprzed wojny. Oczywiście odstępne dla właściciela i remont na mój koszt. Miałem kasę
    to to dla mnie nie były żadne znaczące wydatki. Czynsz z metra jaki płaciłem był ok 5
    razy taki jak u tych na decyzjach administracyjnych. Za jakiś czas przepisy się
    zmieniły i wszystkie mieszkania poszły na najem na takich zasadach jakie miałem ją.
    Mnie czynsz nie podskoczył bo chroniło mnie prawo. Do tej pory mnie chroni w zakresie
    podnoszenia czynszu, wypowiedzenia umowy albo zastępczego mieszkania o takim samym
    standardzie gdyby z tym co wynajmuje coś się stało nie z mojej winy. Najem
    okazjonalny czyli taki że ktoś wynajmuje jedno abo dwa mieszkania i taki jak ja
    wynajmuje mieszkanie w kamienicy to dwa różne światy.