  • Data: 2011-08-23 18:11:20
    Temat: Re: pewien pomysł na ciut CWU z dachu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j30f5b$ti7$1@news.task.gda.pl...
    > Kolega zrobił podobny patent w domku letniskowym.
    > Rurki mają w sumie jakieś 30 metrów długości i pozwalają na podgrzanie 100
    > litrowego baniaka z wodą do tego stopnia, że można wziąć ciepły prysznic.
    > Na oko wzrost temperatury o jakieś 10-12 stopni w upalne dni.
    > Woda w rurkach sama krążyć nie chce i trzeba ją poganiać pompką odzyskaną
    > ze starego pieca c.o.
    > Dla majsterkowicza koszt niewielki a efekt jest widoczny.

    Efekt moze i widoczny, ale srednio wymierny. Kolega uzyskuje jakies 1,4kWh i
    to pewnie w upalne dni. Od wyniku trzeba odjac pobor mocy pompy, na oko ze
    40W i wyjdzie cala 1kWh. Dla pradu u mnie to 0,61zl. Metr rury przyjmijmy
    2zl=60zl, z duperelami niech bedzie 100zl. Uzyskiwane temp. to pewnie okres
    scislego lata, przyjmijmy 3 miesiace minus dni deszczowe i pochmurne, niech
    bedzie 60 dni grzewczych. Dla pradu zwrot po ok. trzech latach. W sumie
    calkiem niezle, choc wody malo i niewystarczajaco ciepla.

    Pozdro.. TK