  • Data: 2009-03-17 06:44:03
    Temat: Re: piec
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JareK napisał(a):
> [...]

    Najprostszy w sensie, ze najmocniej uproszczony :)
    Nie uwzglednia chocby sprawnosci kotla i sprawnosci akumulacji oraz
    strat w akumulatorze.
    Byla kiedsy ksiazka, w ktorej dokladnie policzono uklad z zasobnikiem
    ciepla dla domu jednorodzinnego - wychodzilo z niej, ze akumulator wodny
    o pojemnosci ~2m3 wystarczal na jedna dobe przy ladowaniu go przez ~4h.
    To wszystko oczywiscie przy temperaturze -20stC na dworze :)
    No i wymaga troche przewymiarowanego kotla - wszak chodzi o to, by
    akumulator szybko zaladowac.
    Taki uklad IMO ma sens tylko przy zrodle ciepla wymagajacym
    pracochlonnej obslugi badz o zroznicowanym koszcie w zaleznosci od pory
    dnia (nie oplaca sie jeszcze akumulowac ciepla na czas dluzszy niz kilka
    dni)
    Na przyklad dla wlascicieli kotlow na wegiel badz biomase lub grzania
    pradem w 2 taryfach.

    Powiedzmy, ze jest najprostszy - to, czy najlepszy, to juz zalezy od
    koncepcji calosci ukladu.
    Zeby nie bylo - u siebie planuje wlasnie wodny :)

    > To faktycznie musiał by być chyba mały pokój, bo taki zwykły bojler 150l
    > traci temp. wody w ok 2h po zgaśnieciu pieca. A on oddaje swoje ciepło
    > tylko w miedziane rurki, których powierzchnia jest o wiele mniejsza niż
    > grzejników.

    Nie chodzi o powierzchnie rurek lecz o ich moc :)
    No i oczywiscie sam akumulator musi byc solidnie zaizolowany tak by
    cieplo z niego nie ogrzewalo jego okolic, lecz szlo w instalacje.