  • Data: 2009-03-19 11:55:50
    Temat: Re: piec
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > ciepło włąściwe + ciepło topnienia parafiny jest mniejsza od ciepła
    > właściwego wody, więc teraz porównaj sobie cenę parafiny i wody i wnioski
    > wyciągnij sobie sam:O)
    > bo jak na mnie to szwajcarski pic na parafine:O)

    prosze odrobic najpierw lekcje

    w systemach z przemianą fazową uzywa się specjanych "wosków"
    które mają "ustawioną" (składem chemicznym) temperaturę przemian w
    pobliżu projektowanej temperatury czynnika grzewczego

    nie znam dokladnej wartosci fizycznych dla tych "wosków"
    ale przyjmując ciepło topnienia parafiny wynoszące ok. 150 000 [J/kg]
    i ciepło właściwe wody 4186 [J/kg*K]
    otrzymamy wynik: krzepnięcie 1kg "wosku" odda tyle energii ile 7kg wody
    stygnące o 5 stopni...
    uważam, że to jest bardzo dobry pomysł, zwłaszcza że jest to niezawodne i
    praktycznie bezstratne.