  • 1. Data: 2009-03-14 13:36:36
    Temat: piec
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    witam (jako nowy na grupie)

    czy doradzilibyści mi typ, ewentualnie model pieca (węglowy lub
    ekogroszek) do ogrzania domku ok. 85m2 (to właściwie połowa domu).
    potrzebne 4 grzejniki + 1 łazienkowy.

    pozdrawiam,
    robert

  • 2. Data: 2009-03-14 13:54:34
    Temat: Re: piec
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
    witam (jako nowy na grupie)

    >czy doradzilibyści mi typ, ewentualnie model pieca (węglowy lub
    >ekogroszek) do ogrzania domku ok. 85m2 (to właściwie połowa domu).
    >potrzebne 4 grzejniki + 1 łazienkowy.

    Gaz ziemny, a jak go brak to LPG. Zbiornik do LPG taki żeby nie trzeba było
    go dopełniać częściej niż raz do roku.

  • 3. Data: 2009-03-14 14:13:48
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Gaz ziemny, a jak go brak to LPG. Zbiornik do LPG taki żeby nie trzeba
    > było go dopełniać częściej niż raz do roku.

    Autor topicu pytal o piec na wegiel.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-03-14 14:16:28
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kane" <s...@s...pl> wrote in message

    > Autor topicu pytal o piec na wegiel.

    Dałem mu do zrozumienia żeby sie zastanowił, bo 85m2 to zadna powierzchnia,
    która uzasadnia gromadzenie węgla. Na piec węglowy musi miec kilkanaście m2
    na opał i sam piec i żadnej w tym logiki ani oszczędności.
    Powiesić mały piecyk gazowy na ścianie w kuchni i tyle.

  • 5. Data: 2009-03-14 14:23:33
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > kilkanaście m2 na opał i sam piec i żadnej w tym logiki ani oszczędności.
    > Powiesić mały piecyk gazowy na ścianie w kuchni i tyle.

    To jest pol domu - ja to rozumiem ze dalsze pol w wykonczeniu. Ale moze sie
    myle.
    A ze nie ma logiki w oszczednosci gaz vs wegiel ? Pozwole sie nie zgodzic.
    ALe nie - nie bede tu o tym dyskutowal bo to skrajny offtopic. ALe to w
    sumie dobrze ze "dales mu do zrozumienia". ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-03-14 15:24:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A ze nie ma logiki w oszczednosci gaz vs wegiel ? Pozwole sie nie zgodzic.
    > ALe nie - nie bede tu o tym dyskutowal bo to skrajny offtopic.

    A ja tak z ciekawosci pozwole sobie pociagnac ten temat.
    Moja wspominana juz kiedys kolezanka ogrzewa pierwszy sezon skrajny dom
    szeregowy. Faktury za miesiace pazdziernik - luty, czy jakos tak za gaz na
    kwote 1590zl. Powierzchnia 175m^2. Kociol kondensacyjny troche wiecej jak
    polowa to podlogowka i welna na poddaszu 25cm. Dla porownania jej sasiedzi,
    jako ze maja liczniki w jednej skrzynce za dwa ostatnie miesiace zuzycie
    gazu wieksze o 200m^3. Dom w srodku, wiec teoretycznie cieplejszy. Kociol
    niekondensacyjny, brak podlogowki i poddasze ocieplone 15cm welny. Ale to
    tylko dla porownania jak rachunki moga byc determinowane roznymi
    rozwiazaniami, rowniez rodzajem kotla i iloscia podlogowki.
    W kazdym razie ile mozna zaoszczedzic palac weglem w porownaniu do podanego
    przykladu?

    Moj sasiad przez plot, kupil mialu w tym roku a jakze z oszczednosci.
    Powierzchnia domu to jakies 80m^2. Wieczorami zaczyna sie rytualne
    rozpalanie w kotle. Drzwi od kotlowni otwarte, dymu przez nie tyle samo co z
    komina, chodzenie po mial i ciecie drzewa na krajzedze. Jazda na calego z
    ekscytujaca nutka ryzyka zaczadzenia. Nie chce nawet wiedziec jak wyglada
    kotlownia po roku palenia. No coz grunt ze taniej.
    Pisze to po to, zeby w cyfrach obliczen wartosci opalowej i wielkosci wegla
    nad gazem uwzglednic rowniez ten aspekt. Nawet jezeli wyjdzie troche taniej,
    to nie wiem czy naprawde warto. No ale skupmy sie na roznicach kosztowych.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-03-14 16:26:19
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    dzięki za uwagi. (w temacie jestem zielony.)

    co do pieca - pisałem faktycznie o węglowym, ale dlatego, że rozważam
    niewprowadzanie gazu do budynku.
    trafiają do mnie argumenty o miejscu potrzebnym na węgiel i
    codziennych rytuałach. nie wiem też, jak to naprawdę jest z tymi
    "automatami na węgiel" (że się tak wyrażę:), coś tam czytałem o
    problemach z jakimiś zaślepkami, ślimakami itp.
    a możecie mi wskazać jakis konkretny model pieca gazowego? (poglądowo,
    oczywiście).

    i jeszcze jedno - na ile kominek byłby funkcjonalny? wyobrażam sobie,
    że przy tej powierzchni (przy dużym chłodzie) może to być znaczący
    wkład w ogrzewanie. pytanie - jaki system zastosować, macie jakieś
    propozycje?

    pozdr,
    robert

  • 8. Data: 2009-03-14 16:39:11
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Maniek4" napisał:
> [...]
    > z komina, chodzenie po mial i ciecie drzewa na krajzedze. Jazda na calego

    bo twój sąsiad to dupa,
    widzisz, jak ktoś ma dwie lewe ręce i jedną szarą komórkę to tak jest i
    pewnie lepiej gazem palić, bo się mniej da spie#%&*:O)
    z mojego doświadczenia to ci powiem że w kotłowni rodziców (piec węglowy)
    swego czsu paląc osobiście w kotłowni było czyściutko, żadnego dymu a z
    komina ledwo biała mgiełka lecaiła, a jak palą rodzice to już po miesiacu
    jest syf jak na wysypisku, w piwnicy dymu co niemiara a z komina kłęby
    sadzy:O(

    a co do uciążliwosci codzinnego rozpalania to też jest rozwiazanie,
    wystarczy że zamontujesz sobie prosty bufor akumulacyjny żeby był w stanie
    zgromadzic energii na kilka dni i wystarczy jeden dzień palenia na
    tydzień:O)
    z odzczędzaniem jest jak z jazdą na rowerze, też trzeba umieć:O)

  • 9. Data: 2009-03-14 16:43:47
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Nadal brak informacji o tym co to za dom, dlaczego 85m2 to polowa (co z
    reszta ?),
    czy masz mozliwosc pociagniecia gazu i ile bedzie kosztowac przylacze ?
    (jesli nie ma to gaz z butli - ale ten jest drozszy).

    Osobiscie dla malego domku, dobrze ocieplonego postawilbym kominek w centrum
    domu (w cieplej obudowie, w centrum domu) + bojler CWU pedzony wymiennikiem
    na czopuchu kominka ostatecznie plaszczem wodnym + grzalka elektryczna. Ale
    to trza myslec o takim rozwiazaniu juz na etapie projektu najczesciej.

    Rozwiazanie bezobsługowe: pellets. Taniej niz gaz, drozej niz wegiel,
    ekologiczniej, czysciej, mniejsze ryzyko zablokowania podajnika, mozna
    skladowac pellets w silosie poza obrysem domu. CO wiecej mozna go postawic
    jako kominek i zalatwic dwie sprawy naraz (sa piece-kozy na pellets z
    plaszczem wodnym). W takim wypadku co prawda nie ma zautomatyzowanego
    podawnia pellets z silosa ale jaki problem raz-trzy dziennie wsypac wiaderko
    pelletu ? Piecyki tego typu czesto wogole nie potrzebuja nawet komina,
    spalaja zaladunek pelletu spokojnie do 24h.

    Rozwiazan jest sporo - ja ci akurat gaz szczerze odradzam. Szczegolnie jesli
    masz zaplacic za przylacze.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 10. Data: 2009-03-14 16:47:23
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Rozwiazanie bezobsługowe: pellets.

    przykladowy piecyk: na allegro znajdziesz po hasle 'plaszcz pellets' i opcji
    pare innych firm w zaleznosci od budzetu - sliczniejsze lub mniej sliczne ;)

    K.