  • Data: 2009-03-20 07:51:41
    Temat: Re: piec
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > czyli ciepło zawarte w przemianie fazowej kilograma parafiny jest takie
    > samo co w kilogramie wody ogrzanej o 35stopni:O)
    > dodam że wodę można ogrzać znacznie bardziej i wtedy ciepło zgromadzone w
    > kilogramie wody jest znacznie większe niż zgromadzone w kilogramie
    > parafinie.
    > i kto tu powinien odrobić lekcję?:O)

    ponawiam swoja prosbe o lepsze przygotwanie przed lekcjami

    tym razem przy tablicy, zobaczymy jaka jest przeciętna, maksymalna i
    minimalna różnica
    temperatur czynnika pomiedzy wejsciem a wyjsciem spotykana na zwykłych,
    ogólnodostepnychh kotłach?
    no proszę - tablica jest Twoja!

    wg Twojego scenariusz nagrzewamy płytę podłogową do 65 stopni (akumulacja)
    po to zeby po pewnym czasie miec przyjemne 30 stopni ???
    i to ma być lepsze (może tańsze? - wyjasnij o co chodzi) od przemiany
    fazowej
    zachodzacej w stałej temperaturze, np 30 st?

    nie mam ochoty spierać się.
    podałem fakty,
    możesz je podważać, lekceważyć - Twoja sprawa
    kto chce zrozumieć o co tu chodzi i czemu ma służyć wykorzystanie przemiany
    fazowej
    ten nie bedzie poszkodowany
    a spory typu "słoik jest lepszy od butelki" mnie nie interesują