  • Data: 2018-01-06 22:07:22
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 22:00:00 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Specyfika grzania śmieciuchem to duże ilości energii (kalafiory
    > rozgrzewają się do czerwoności) a potem stygnięcie i po oddaniu ciepła
    > zimne kalafiory.

    Nie nie nie
    można spokojnie przez 2/3 doby stałą temperature na kotle utrzymać

    > Jakby tam była pompa i jechała dłuższy czas na niskiej
    > temperaturze, być może komfort w środku byłby dużo wyższy (długo ciepłe
    > kalafiory), a i cop mógłby być całkiem do rzeczy.
    Przy 40-50stC koniecznych na grzejnikach w takich chałupach COP wyjdzie taki że
    inwestycja w PC nie ma kompletnego sensu
    Czystym prądem ekonomiczniej wyjdzie

    > A na tej przyczepie ile m3? 5 tak jak przyjąłem, czy raczej więcej?

    Handlarze twierdzą że 8m3 ale 5-6 dobrze przyjełes;)

    Coś tam stworzę w najbliższym czasie