  • Data: 2018-01-07 00:29:41
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 23:26:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > To wywal styro z ozc swojej chaty, i daj znać ile wzroslo "zużycie
    > Serio ciekaw jestem tego

    Swojej chaty aktualnie nie mam w OZC, gdzieś w stacjonarce się podział.
    Ale mam inną liczoną chatę (ogrzewane ~235m2), też przyzwoita i wychodzi
    tak, z 15cm styro 0,040 (U sciany = 0,236):

    - straty przez przenikanie: 7142W
    - zużycie na sezon: 19531W

    Po wywaleniu 15cm styro ze ścian (U sciany = 2,05 - sporo, bo to tylko
    porotherm 30):

    - straty przez przenikanie: 24001W (3,3 x więcej)
    - zużycie na sezon: 59044W (3 x więcej)

    Po wrzuceniu na ściany porothermu 44 z U=0,3 (a wydaje mi się, że mógł mieć
    nawet trochę mniej) wychodzi:

    - straty przez przenikanie: 9309W
    - zużycie na sezon: 23055W

    > Teraz jak piszesz czystym prądem wychodzi Tobie 7-8tys zł
    > Wywal styro i daj zna co wyszło
    > A tak na marginesie to skoro pisałes że za ogrzewanie płacisz 2tys to Twoja PC ma
    COP ok 4.
    > Dobry wynik

    Za ogrzewanie CO+CWU płacę 2,4k / rok przy średniej cenie 0,42 / kWh,
    wychodzi ok 5700kWh. Zużycie domu ok 16 tys kWh plus 5 tys kWh na CWU
    = 21 tys kWh / 5,7k = COP 3,68. Pewnie przy CO wychodzi COP 4,5, a przy
    CWU spada do 3. COP pewnie doszedłby powyżej 5 gdybym zlikwidował bufor :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.