  • Data: 2010-03-17 21:23:32
    Temat: Re: piecyk gazowy
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "iwona" <i...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnq73p$n2u$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Witam i bardzo wyszystkim dziękuję za podpowiedzi:-)
    > Wadliwy okazał się zespół gazowy...
    > Niestety pokręciłam nazwę tego swojego piecyka, to termet G-17.
    > Nie wiem dlaczego byłam przekonana, że WROZAMET...
    > Pan fachowiec obdzwonił hurtownie i sklepy i... jak na razie części nie
    > znalazł...:-((
    > Jak nie znajdzie do piątku, to muszę kupić nowy piecyk.
    > Wybrałam TERMET G-19-2.
    > Ceny różne.
    > Najdrożej oczywiście najbliżej czyli w Warszawie.
    > No i autoryzowany montaż też nie najtańszy, a do tego jakieś części
> [...]

    No masz po prostu pecha, bo niedawno wyrzuciłem taki cały piecyk tzn.
    odstawiłem pod śmietnik, skąd zabrali go sobie złomiarze :). Miał uszkodzoną
    wężownicę, ale zespoły były w stanie idealnym, bo sam serwisuję tego typu
    urządzenia i systematycznie robiłem mu czyszczenie. Oddał bym za darmo.

    Wracając teraz do piecyka.
    Wszystko zależy ile będzie kosztować naprawa. Jeżeli to będzie kilkaset
    złotych to jednak proponuję wymienić na nowy, ponieważ dodatkowy koszt
    wymiany dość szybko może się zwrócić. Nowe piecyki są o ok. 20-30%
    oszczędniejsze, co przekłada się na niższe rachunki za gaz. Oczywiście tylko
    za to co grzejesz piecykiem, bo na łączny rachunek za gaz zapewne składa się
    zużycie przez piecyk jak i gotowanie na kuchni. Tak więc w rachunkach może
    to być 10-20%

    Osobiście polecam piecyk Junkers WRDP-11 produkowany przez firmę Bosch.
    Jak chcesz bardzo oszczędnie to Neckar N19 , który także jest produktem
    firmy Bosch opartym na tych samych podzespołach co WRDP-11 Tyle, że jest to
    taka wersja uboższa i tańsza, która nie zawiera wyświetlacza temperatury
    wody tak jak WRDP-11
    Co do Termeta to także ludzie nie narzekają.
    Jeżeli chodzi o zapłon to obecnie chyba wszystkie piecyki posiadają
    elektroniczny (bez stałego płomyka). Różnice są tylko w zasilaniu układu
    elektronicznego. Zasilane są z baterii lub turbinki napędzanej przepływającą
    przez piecyk wodą.
    Układ z bateriami wymaga wymiany tych baterii raz na rok-dwa lata. Układ z
    turbinką nie potrzebuje baterii, ani innego zasilania, ale nie zdaje
    egzaminu tam, gdzie woda jest twarda, ponieważ turbinka zarasta kamieniem i
    są z nią problemy. Niestety wersja z turbinką jest droższa o ok. 100-150zł.