  • Data: 2009-01-11 23:48:07
    Temat: Re: piła łańcuchowa elektryczna
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:gkducs$4i2$1@inews.gazeta.pl...

    > Dokładnie :)
    > Choć z tą winą piły to bym jeszcze dysakutował, bo mogli zrobić to
    > prościej w piłach tej firmy :)

    Przyzwyczaisz sie i docenisz. :-))

    > A ostrzenie łzńcucha jest dziecinnie proste czy to pilnikiem ręcznym
    > zaopatrzonym w specjalną prowadnicę czy też specjalną szlifierką. Ja
    > najczęściej ostrzę zwykłą szlifierką kontową, bo najszybciej ją zdnajduję
    > w rupieciarni :)

    Ja zwolennikiem szlifierek katowych przy okazji ostrzenia lancucha nie
    jestem. To raczej przykre zajecie, a tarcze tez nie bardzo do tego
    dostosowane. Poza tym nie bardzo wyobrazam sobie precyzje w takim zabiegu.
    :-)) Ostrze takie lancuchy mozna by powiedziec zawodowo, no moze zarobkowo
    na ostrzarce dedykowanej Oregona. Wazne, by zachowywac te same katy,
    dlugosci zebow i nie przegrzewac ich w czasie ostrzenia. Do ostrzenia uzywa
    sie specjalnych tarcz, nie majacych wiele wspolnego z tarczami powszechnie
    uzywanymi w szlifierkach katowych. Sa oczywiscie odpowiednio drozsze i
    kosztuja od 60zl, a sama szybkosc skrawania jest znacznie mniejsza. Waznym
    elementem lancucha jest ogranicznik glebokosci wystepujacy przed samym
    ostrzem tnacym. Ten cycek powinien byc odpowiedniej wysokosci. Za wysoki
    ogranicza wglebianie sie ostrza i wior wyglada jak maka. Samo ciecie,
    wlasciwie to go nie ma i szkoda tu sie rozpisywac. Za niski powoduje, ze
    ostrze tnie za duzo drzewa, skutkiem jest szarpanie, za gruby wior i ogolnie
    same zle rzeczy dla lancucha, prowadnicy i samej pily. Sam ogranicznik
    powonno sie w miare zostrzenia lancucha rownomiernie obnizac.
    To tyle tytulem prostego instruktarzu, moze komus sie przyda.

    Pozdro.. TK