  • Data: 2011-01-15 06:41:03
    Temat: Re: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Apropo smrodu. O ile się nie mylę to benzyna składa się z kilkuset
    substancji chemicznych, oczywiście wliczjąc wszystkie o nawet
    występujące w śladowych ilościach. Pilarz pracuje bardzo intensywnie
    fizycznie - ma spore zapotrzebowanie na tlen. W odległości nie
    przekraczającej jednego metra znajduje się wylot spalin z bardzo
    marnego silnika - przypuszczam, że nie ma tu zaawansowanych sposobów
    oczyszczania spalin - pilarka byłaby zbyt ciężka, ponadto praktycznie
    nie sposób oczyścić spalin do CO2 i azotu, argonu.
    Tak czy owak wdycha się sporo kancerogenów.....
    Inny argument natury finansowej - sprawność silnika w pilarce -
    zdecydowanie poniżej 20 %
    sprawność silnika elektrycznego - powyżej 70 % - ponadto praktycznie
    pracuje tylko wtedy kiedy trzeba - jakby nie liczyć zawartość kWh w
    litrze benzyny i ceny, praca elektryczą wychodzi ponad 3 razy taniej.
    Wg mnie jeśli istnieje możliwość pracy elektryczną - to należy jej
    używać.

    PS
    Nie jestem pewien czy wszystkie elektryczne wytrzymają ciągłą pracę
    latem - moja z OBI pewnie by poległa - jeśli tnę drzewo na opał to
    późną zimą.