    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: plan instalacji elektrycznej w domu
    Date: Wed, 18 Nov 2009 17:21:30 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Wstep:Dom 250m2,ogrzewany gazem, garaz - oddzielny budynek. budynek
    > gospodarczy polaczony z domem.
    > Czejnik elektryczny, piekarnik elektryczny, 4 komputery, rtv standardowe,
    > sporo urzadzen elektrycznych malego agd , pralka, zmywarka, rodzina 6osobowa
    > Nie mieszkam w domu wiec nie przychodzi mi do glowy co moze byc jeszcze
    > pradozerne ;)
    >
    > Rozdzielnie glowna bede mial w budynku gospodarczym.
    > Tam dziele to na obwody:
    > dom
    > garaz
    > hydrofornia
> [...]
    Swoje sugestie przekaż temu co robi projekt budowlany. Z tego co sam
    zaprojektujesz nic nie będziesz mógł legalnie zrealizować. Żeby projektować
    instalacje elektryczne trzeba mieć uprawnienia budowlane i świadectwo
    kwalifikacji D. jak sam zaprojektujesz i wykonasz instalację, to nawet jak
    będzie to zrobione zgodnie ze sztuką to i tak cie zakład energetyczny nie
    podłączy. Chyba że ktoś Ci podpisze papiery. Historia zna takie przypadki.