    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: plan instalacji elektrycznej w domu
    Date: Thu, 19 Nov 2009 09:04:52 +0100

    news:352d8de1-b35c-441b-8a7b-01d5b893c635@l13g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > Zaklad Energetyczny nawet nie zajrzy poza swoja skrzynke z licznikiem.
    > Co ich interesuje instalacja w domu

    >bezpośrednio nie zajrzy, ale instalacja ich interesuje jak
    >najbardziej,
    >bez odbioru instalacji nie zakończysz budowy, a bez tego nie podłącza
    >cię (nie mylić z przyłaczem budowlanym, które może fizycznie być już
    >docelowym)
    >BTW spróbuj nie mieć przepięciówki przy przyłączu napowietrznym,
    >zobaczysz czy ci podłaczą :-)

    Widocznie cio ZE to inne obyczaje.
    U mnie skrzynke z licznikiem w granicy działki postawili jak miałem samem
    mury wybudowane. Ponieważ juz wtedy byłem zameldowany na tej działce to
    podpisali ze mna od razu umowe docelową(a przypominam na dziłce sta ły same
    mury +strop- nawet dachu nie było).
    Umowe podpisali w momencie gdy jeszcze nawet nie miałem przyłącza zrobione
    do domu. Założyli po prostu licznik zabezpieczenia w skrzynce w granicy
    działki i zostawili wolne zaciski abym podłączył przyłącze. Zrobiłem dach
    wstawiłem okna, zamontowałem rozdzielnie w garażu i wtedy dopiero
    podłączyłem kabel od rozdzielni do skrzynki z licznikiem.
    Protokół z pomiarów był konieczny ale to dopiero przy odbiorze domu i tylko
    dla PINB- ZE nic nie chciał w zadnym momencie..

    Krzysiek