  • Data: 2009-03-15 19:24:13
    Temat: Re: płot cd- teraz cegła
    Od: czupakabra <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Mar, 14:41, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Cały czas kombinuje jaki zrobic płot. Nie chcę nowoczesnego wzornictwa.
    > Cośbardzo prostego.
    > Myśę nad słupkami ze zwykłej cegły+ podmurówka z z 3 warstw cegieł. Wszystko
    > zostawić nieotynkowane, tylko zafugować. Przęsła drewniane.
    > Jak będzie trwałość takich słupków z cegły i co sądzicie o takim pomyśle
    > Coś takiegohttp://www.superwww.home.pl/c126/projekt/ogro
    dzenie.jpg

    Witaj

    Pomysł bardzo fajny dobrze zrobione postoi lata - widzę słupki/mury z
    cegły stojące po 20-30 lat, ale zadbaj o:
    1. izolacja pozioma - cegła, klinkier - w_s_z_y_s_t_k_o ciągnie wodę -
    najprostsze: papa pod 1 warstwę
    2. dobrze zafuguj spoinę - równo z licem ale wklęsłe - fugę możesz
    wyrobić np kawałkiem węża,
    3. fugi na poziomej warstwie wykonaj równe z poziomem (nie wklęsłe) -
    jeżeli nie zakładasz czap itp - tamtędy najczęściej woda dostaje się w
    głąb muru.

    Możesz murować zwykłą zaprawą cementową albo wybrać coś lepszego -
    również kolory - zaprawę do murowanie klinkieru - np quick-mix. Na
    wygląd muru wpływa rodzaj/kolor cegły ale również kolor fugi/zaprawy.
    O tym żeby nie murować w deszczu czy przy plus 30 itp zasadach dobrego
    murowanie nie piszę bo to chyba oczywiste.
    Odradzam wszelkiego rodzaju kombinacje z klejeniem okładzin, płytek
    itp zwykle nieumiejętnie położone co skutkuje fatalnym wyglądem i
    krótką trwałością.

    Pozdrawiam
    Sebastian