  • Data: 2010-10-12 18:58:21
    Temat: Re: płoty i ogrodzenia
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > hm... czyli rozumiem że w kwestii ogrodzenia nie istnieje żadne prawo, tylko
    > gmina sobie to dowolnie udtala?:O)

    chłopie, czy do ciebie coś dociera...? już ci kilka razy napisano, że
    Prawo Budowlane to reguluje... a rozwinięcia niektórych jego przepisów
    są w rozporządzeniach poszczególnych ministrów, których są setki...
    (rozporządzeń, nie ministrów)
    więc poczytaj sobie zamiast trollować:
    - ustawa Prawo budowlane,
    - rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    - ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
    - rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu ustalania
    wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w
    przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

    a na zimowe wieczory proponuję Kodeks Cywilny, gdzie masz wyjaśnione
    sprawy własności wspólnego ogrodzenia z sąsiadem (kto buduje, kto
    utrzymuje i kto jest właścicielem), jak poszukasz głębiej do dotrzesz
    też może do jakichś konkretnych orzeczeń sądowych, które wyjaśniają
    czy np.droga z której korzystasz tylko ty i sąsiad, jest, czy nie jest
    drogą publiczną, w konkretnych przypadkach mogą mieć zastosowanie
    przepisy o ochronie środowiska, przepisy prawa wodnego, przepisy
    konserwatorskie, więc tez się zaznajom, dowiesz się też, że stanowisko
    w sprawie ogrodzeń międzysąsiedzkich zajmował też nawet Trybunał
    Konstytucyjny :-),wiec sprawa nie jest taka prosta.... (zresztą, co
    jest proste w polskim prawie...)
    a jak chcesz prosto i szybko, to najpierw dogadaj się normalnie z
    sąsiadem, potem idź do gminy, zrób to co pan urzędnik ci powie, zgłoś
    w wydz. architektury (i tez zrób to samo. co w gminie...), ...a potem
    buduj płot... :-)

    > hm... czy mam rozumieć że bez "uzgadniania ogrodzenia" (cokolwiek to znaczy)
    > nie dostane odpowiedzi na piśmie, czyli jak się normalnie zapytam, to
    > nie?:O)

    jak normalnie zapytasz (ustnie, nie pisemnie), to normalnie dostaniesz
    odpowiedź taką samą drogą, ale ustne zgłoszenie zamiaru budowy już
    raczej w wydz. architektury ci nie przejdzie... :-)

    pozdrawiam
    s_13