    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: płyty filigran popękane
    Date: Fri, 5 Jun 2009 02:27:59 -0700 (PDT)

    On 4 Cze, 22:02, "Aleksander" <p...@t...pl> wrote:
    > PILNA SPRAWA   POMOCY!!!
    >
    > witam
    >
    > dziś przywieźli mi płyty filigran i ułożyli dźwigiem na ścianach.
    > patrząc od dołu niektóre płyty są popękane wzdłuż dłuższej ich krawędzi?

    Bez oględzin miejsca zbrodni raczej nic sie nie da powiedzieć ...
    "Pęknięcia" są różne. Jedne groźne inne nie całkiem. To że są
    pęknięte po długości daje nadzieję że "nie całkiem".

    > Proszę znawców o pomoc. Czy to jest w ogóle dopuszczalne by płyty filigran
    > już przy montażu były popękane?
    Zajrzyj na "aprobatę techniczną" (zakładam że towar masz z taką
    aprobatą). Zwykle jest tam napisane że są bez jakichkolwiek pęknięć.
    No ale aprobata jest wydawana dla danego producenta. Jeżeli w
    aprobacie jest napisane że mogą być rysy (wtedy jest opisane jakie) to
    niestety towaru nie da się zwrócić ze względu na niezgodność z
    aprobatą....

    > czy są jakieś konkretne wymagania odnośnie płyt filigran i ich popękania?
    Muszą być zgodne z aprobatą techniczną. Jeżeli takowej nie mają to nie
    powinieneś w ogóle ich kupować.
    ;-)

    Ten towar (i zaistniałą sytuację) powinien ocenić kierownik budowy
    (którego przecież musisz mieć). Jeżeli kierownik powie że jest OK to
    każ mu zrobić taki wpis w dzienniku budowy że zauważono spękania ale w/
    g jego oceny to jest OK i nie grozi to później pękaniem sufitu. Jak
    ściemnia to Ci tego nie podpisze. Jak nie to przestaniesz się
    zamartwiać...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.