  • Data: 2009-08-31 21:17:19
    Temat: Re: podłączenie kabla do wtyczki
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kogutek <k...@v...pl> wrote:

    > Jeśli nie ma żadnych przepisów określających jak ma być to nie
    > trzeba
    > uzasadniać podłączania gniazdek w sposób dowolny. Jedyne
    > uregulowanie
    > dotyczy odpowiedniego podłączenia przewodu zielono-żółtego. Reszta
    > jest dowolna. Nie istnieje żadne pojęcie że fachowcy coś robią tak
    > nie inaczej i dlatego tak ma być. Szkoła falenicka uczy że w lewej
    > dziurce a szkoła otwocka że w prawej. I w obu szkołach dobrze
    > uczą.

    Ale tu nie ma żadnej szkoły falenickiej i otwockiej. Zwyczaj jest
    jeden i albo się do niego stosujesz albo nie. Oczywiście Twoja wola,
    zwyczaj to zwyczaj, nie jest obowiązkowy, ale to tak samo jak z
    "dzieńdobry" i "dziękuję". Też nie ma obowiązku stosowania, a
    jedynie zwyczaj i tak naprawdę trudno ów zwyczaj uzasadnić
    logiczniej niż "a bo tak jest milej i przyjemniej". A jednak się
    przyjął i stanowi niczym nienakazywaną, nie obwarowaną żadnymi
    przepisami, ale jednak społeczną normę, a niestosujący się do niej
    sami z siebie robią ćwoków i buraków. Daleki jestem od twierdzenia,
    że podłączający fazę do prawej dziury to ćwoki i buraki, ale widząc
    taką instalację z marszu mam mieszane odczucia co do fachowości
    instalatora. Wolno mi.

    J.