    From: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podlogowe elektryczne
    Date: Thu, 04 Nov 2010 10:34:05 +0100

    On 03.11.2010 21:44, Kadar wrote:
> [...]
    > Zamierzam polozyc maty grzejne pod plytki. Plytki grubosci 3-4 mm
    > (teraz dokladnie nie pamietam). Chodzi raczej o efekt przyjemnej
    > podlogi a n ie ogrzewanie mieszkania, od tego beda grzejnuiki
    > (mieszkanie w bloku).
    > Nie potrafie wyczuc roznicy miedzy matami 100W a 150W/m2. Czy jesli
    > zastosuje 150W to moge tymi matami podgrzewac mieszkanie w sezonie
    > przejsciowym, czyli wtedy kiedy jeszcze na dworze nie jest bardzo
    > zimno ale w domach juz sie robi? W tym roku administracja tak
    > przetrzymala nas ze temp. w mieszkaniu dochodzila do 16 stopni.

    Jezeli tem w mieszkaniu dochodzila do 16 stopni to ja bym jednak bral
    maty mocniejsze, chyba ze roznica w cenie jest bardzo duza.
    Nie zaszkodzi ze bedzie wieksza moc, po prostu bedzie sie na krocej
    wlaczac. A w sytuacji awaryjnej masz zapas mocy.

    > Ogrzewanie chce rozdzielic na 2 strefy;
    > - jedna to przdpokoj i kuchnia

    Wielu producentow zaleca konfiguracje jeden regulator - jedna mata.

    > - druga to lazienka
    > Do kazdej strefy potrzebny termoregulator planuje kupic taki z
    > programowaniem dobowym i tygodniowym ale czy do lazienki tez taki
    > bedzie uzyteczny?

    Zdecydowanie, bedziesz mogl ustawic aby podgrzewalo podloge np tylko
    rano i wieczorem (jezeli celem bedzie tylko ciepla podloga)

    > W lazience nie bedzie brodzika (bedzie prysznic) tylko podloga z
    > plytek. Troche obawiam sie klasc elektryke pod prysznic tym bardziej
    > ze odplyw bedzie w podlodze liniowy. Czymoze jednak warto to zrobic?

    Maty lepszych firm maja przewod ochronny, ktory jest podlaczony do
    oplotu kabla grzejnego. Wiec jest to bezpieczne.
    Warto by bylo aby instalacja zawierala roznicowke.
    Zreszta, sama mata jest zatopina w kleju, wiec bezposrednio w wodzie nie
    bedzie.
    S.