  • 1. Data: 2010-11-03 20:44:42
    Temat: podlogowe elektryczne
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ostatnio duzo na ten temat wiec ja od innej strony. Licze na wsparcie
    w prostych odpowiedziach na pytania.
    Zamierzam polozyc maty grzejne pod plytki. Plytki grubosci 3-4 mm
    (teraz dokladnie nie pamietam). Chodzi raczej o efekt przyjemnej
    podlogi a n ie ogrzewanie mieszkania, od tego beda grzejnuiki
    (mieszkanie w bloku).
    Nie potrafie wyczuc roznicy miedzy matami 100W a 150W/m2. Czy jesli
    zastosuje 150W to moge tymi matami podgrzewac mieszkanie w sezonie
    przejsciowym, czyli wtedy kiedy jeszcze na dworze nie jest bardzo
    zimno ale w domach juz sie robi? W tym roku administracja tak
    przetrzymala nas ze temp. w mieszkaniu dochodzila do 16 stopni.
    Ogrzewanie chce rozdzielic na 2 strefy;
    - jedna to przdpokoj i kuchnia
    - druga to lazienka
    Do kazdej strefy potrzebny termoregulator planuje kupic taki z
    programowaniem dobowym i tygodniowym ale czy do lazienki tez taki
    bedzie uzyteczny?
    W lazience nie bedzie brodzika (bedzie prysznic) tylko podloga z
    plytek. Troche obawiam sie klasc elektryke pod prysznic tym bardziej
    ze odplyw bedzie w podlodze liniowy. Czymoze jednak warto to zrobic?
    Na razie tyle moich dylematow.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 2. Data: 2010-11-04 08:36:17
    Temat: Re: podlogowe elektryczne
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Nie potrafie wyczuc roznicy miedzy matami 100W a 150W/m2.
    Jesli Pan zastosuje 100W to moge tymi matami podgrzewac mieszkanie w
    sezonie
    przejsciowym i zima równiez, prosze Pan podac wymiary pomieszczen.

  • 3. Data: 2010-11-04 09:34:05
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 03.11.2010 21:44, Kadar wrote:
> [...]
    > zimno ale w domach juz sie robi? W tym roku administracja tak
    > przetrzymala nas ze temp. w mieszkaniu dochodzila do 16 stopni.

    Jezeli tem w mieszkaniu dochodzila do 16 stopni to ja bym jednak bral
    maty mocniejsze, chyba ze roznica w cenie jest bardzo duza.
    Nie zaszkodzi ze bedzie wieksza moc, po prostu bedzie sie na krocej
    wlaczac. A w sytuacji awaryjnej masz zapas mocy.

    > Ogrzewanie chce rozdzielic na 2 strefy;
    > - jedna to przdpokoj i kuchnia

    Wielu producentow zaleca konfiguracje jeden regulator - jedna mata.

    > - druga to lazienka
    > Do kazdej strefy potrzebny termoregulator planuje kupic taki z
    > programowaniem dobowym i tygodniowym ale czy do lazienki tez taki
    > bedzie uzyteczny?

    Zdecydowanie, bedziesz mogl ustawic aby podgrzewalo podloge np tylko
    rano i wieczorem (jezeli celem bedzie tylko ciepla podloga)

    > W lazience nie bedzie brodzika (bedzie prysznic) tylko podloga z
    > plytek. Troche obawiam sie klasc elektryke pod prysznic tym bardziej
    > ze odplyw bedzie w podlodze liniowy. Czymoze jednak warto to zrobic?

    Maty lepszych firm maja przewod ochronny, ktory jest podlaczony do
    oplotu kabla grzejnego. Wiec jest to bezpieczne.
    Warto by bylo aby instalacja zawierala roznicowke.
    Zreszta, sama mata jest zatopina w kleju, wiec bezposrednio w wodzie nie
    bedzie.
    S.

  • 4. Data: 2010-11-04 11:15:27
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Warto by bylo aby instalacja zawierala roznicowke.
    > Zreszta, sama mata jest zatopina w kleju, wiec bezposrednio w wodzie nie

    Brzmi to sensownie, poniewaz zamierzam kupic maty devi wiec chyba to
    dobra firma. Roznicowka jest w sytsemie zreszta zmienialem okablowanie
    i to prawie w calym mieszkaniu wiec maty beda podpiete pod roznicowke.
    Tylko co mi po roznicowce jak powstanie zwarcie. Znajomy polozyl sobie
    maty, zrobilo sie zwarcie i musial na stale odlaczyc jedno pole
    (kuchnia i przdpokoj). Przeciez nie bedzie zrywal plytek.

    Dzieki.
    KADAR

  • 5. Data: 2010-11-04 12:34:00
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 04.11.2010 12:15, Kadar wrote:
    > Brzmi to sensownie, poniewaz zamierzam kupic maty devi wiec chyba to
    > dobra firma. Roznicowka jest w sytsemie zreszta zmienialem okablowanie

    devi to bardzo dobra,

> [...]
    > maty, zrobilo sie zwarcie i musial na stale odlaczyc jedno pole
    > (kuchnia i przdpokoj). Przeciez nie bedzie zrywal plytek.

    Po jakim czasie sie zrobilo? pytam z ciekawosci, bo caly dom grzeje
    kablami grzejnymi w wylewce.
    Tylko ze nie trzeba zrywac wszystkich plytek, trzeba sie tylko dostac do
    miejsca gdzie jest zwarcie/przerwa. Serwis firmy ktora produkuje kable
    grzejne przewaznie ma miernik ktory potrafi wskazac gdzie (np na ktorym
    metrze kabla) jest zwarcie/przerwa. Wtedy wystarczy dokuc sie do tego
    miejsca i zalozyc mufe.
    Z tego tez powodu dobrze jest, przynajmniej zasilac oddzielnie kazda
    mate, wlasnie po to aby w razie W odlaczyc tylko jedna mate/pole.

    pozdrawiam
    S.

  • 6. Data: 2010-11-04 12:49:34
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Po jakim czasie sie zrobilo? pytam z ciekawosci, bo caly dom grzeje

    Pierwszego dnia kiedy zaprosil gosci, chyba nawet jeszcze nie
    mieszkal, tylko zrobil impreze. Poniewaz to mata wic nie wiem czy to
    dziala na tej samej zasadzie co kable. W kazdym razie odpuscil sobie i
    calkowicie odlaczyl to pole. Ta mata tez ma dawac efekt cieplej
    podlogi wiec dla niego nie ma to takiego zasadniczego znaczenia.

    > Tylko ze nie trzeba zrywac wszystkich plytek, trzeba sie tylko dostac do
    > miejsca gdzie jest zwarcie/przerwa. Serwis firmy ktora produkuje kable

    Mysle, ze jemy do glowy nawet nie przyszlo bawioc sie w takie rzeczy.
    Po prostu zostawil to.

    > Z tego tez powodu dobrze jest, przynajmniej zasilac oddzielnie kazda
    > mate, wlasnie po to aby w razie W odlaczyc tylko jedna mate/pole.

    Tak ma byc.

    Ogrzewasz mieszkanie (dom) elektrycznie i nie chwalisz sie wynkami na
    grupie?
    Napisz cos wiecej.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 7. Data: 2010-11-04 13:20:35
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 04.11.2010 13:49, Kadar wrote:
> [...]
    > calkowicie odlaczyl to pole. Ta mata tez ma dawac efekt cieplej
    > podlogi wiec dla niego nie ma to takiego zasadniczego znaczenia.

    czyli chyba jednak blad montarzu a nie uszkodzenie 'samoistne'
    Interesuje mnie to, bo pare razy mi sie zdarzylo, ze skleily sie styki
    przekaznika w sterowniku i pole chodzilo pelna moca cala noc.

    > Ogrzewasz mieszkanie (dom) elektrycznie i nie chwalisz sie wynkami na
    > grupie?

    bo grupa sucks ;)

    143 m2 uzytkowej, parter to 70m2 i wszedzie kable grzejne elektry
    (lacznie 11KW) grzanie tylko w 2 taryfie, pietro dogrzewane kominkiem
    (przepalalem tylko wieczorami mniej wiecej od godz 21 do 23) i czasami
    konwektorami.
    Rachunek za pol roku (pazdziernik - marzec) wyniosl ok 3000 zl, nie
    pamietam juz dokladnie ile. Byl to pierwszy rok mieszkania.
    Tylko ze w domu bylo bardzo cieplo (chodzenie na boso i krotki rekaw w
    zime).
    S.

  • 8. Data: 2010-11-04 15:29:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > czyli chyba jednak blad montarzu a nie uszkodzenie 'samoistne'
    > Interesuje mnie to, bo pare razy mi sie zdarzylo, ze skleily sie styki
    > przekaznika w sterowniku i pole chodzilo pelna moca cala noc.

    Tu ci nie pomoge, znajomy jak pisalem odpuscil sobie i juz wiecej nic
    z tym nie robil wiec przyczyna nie jest znana.

    > bo grupa sucks ;)

    Nalezy to czytac z angielska czy po polsku :-)

> [...]
    > pamietam juz dokladnie ile. Byl to pierwszy rok mieszkania.
    > Tylko ze w domu bylo bardzo cieplo (chodzenie na boso i krotki rekaw w

    3k to nie jest jakis duzy koszt. Czyli masz to o co inni qwalcza z
    podlogowka tylko bez prtoblemow z ukladaniem i ustawianiem roznych
    krzywych.
    Jakas alternatywa na wypadek?
    Jak z programowanirem takiego ogrzewania, mysle o dluzszych przerwach
    jak wyjazdy powroty? Czy podloga tak samo dlugo trzyma cieplo jak przy
    wodnym - chodzi mi o akumulacje?
    Rozumiem, ze to cale grzenie (11kW to sporo) chodzi na oddzielnych
    obwodach?

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 9. Data: 2010-11-05 08:35:21
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 04.11.2010 16:29, Kadar wrote:
    > 3k to nie jest jakis duzy koszt. Czyli masz to o co inni qwalcza z
    > podlogowka tylko bez prtoblemow z ukladaniem i ustawianiem roznych
    > krzywych.

    Jak dla mnie jest to bardzo wygodne, koszt kabli grzejnych plus
    sterowniki wyszedl na poziomie 5kzl

    > Jakas alternatywa na wypadek?

    Polozylem sobie rurki do grzejnikow w podlodze, zakonczylem je korkami i
    polozylem na to plytki. Miejsca korkow oznaczone na projekcie.
    W kotlowni mam komin i rurki pod potencjalny piec.
    Mam tez kominek ktory gdyby palic dluzej niz tylko wieczorem to z
    pewnoscia dom opędzi.

    > Jak z programowanirem takiego ogrzewania, mysle o dluzszych przerwach
    > jak wyjazdy powroty? Czy podloga tak samo dlugo trzyma cieplo jak przy
    > wodnym - chodzi mi o akumulacje?

    To ogrzewanie z zalozenia jest akumulacyjne. Wylewka ma 7cm + gres,
    sciany to silka. Grzeje tylko w 2 taryfie. Temperatura podlogi w
    przeciagu dnia spada o 1-1,5 stopnia. Ale temperatura w domu odczuwalnie
    jest stala.
    W kwestii sterowania jest duze pole do popisu. Sa sterowniki z
    czujnikiem temp. zewnetrznej obliczajace czas 'ladowania' podlogowki
    (wlasnie Devi) ale sa bardzo drogie, jakies 800zl za pole bodajze.
    Ja zastosowalem polskie sterowniki zamela. W kazdym polu grzejnym
    czujnik podciagniety do glownej tablicy. Tam dla kazdego pola jest
    sterownik, dla pol mniejszych i mniej waznych (lazienka, kotlownia,
    wiartolap itp) jest sterownik 'na srubke' za 30zl, do pol o mocy od
    1.5kw w gore i 'wazniejszych' (czyli pokoje, salon, korytarz, kuchnia),
    jest sterownik z LCD ktory ma programator tygodniowy i odczyt
    temperatury. Ale i tak calosc odpalam z prostego zegara ktory wlacza
    pola w II taryfie. Zadaniem sterownikow jest tylko utrzymac zadana
    temperature i to sie na razie sprawdza. Te mniejsze sterowniki zamela
    maja niestety za mala histereze co przy duzych pradach powodowalo ze
    szybko padaly przekazniki, dlatego zmienilem je na drozsze i problem
    zniknal.

    > Rozumiem, ze to cale grzenie (11kW to sporo) chodzi na oddzielnych
    > obwodach?

    Tak sie udalo je podzielic ze na faze wychodzi ok 3.5KW, kazde pole na
    oddzielnym bezpieczniku, oddzielnym glownie dlatego, aby dalo sie
    wygodnie wylaczac pola grzejne.
    Jedyny minus calego systemu jest taki, ze jak w miejscu gdzie jest
    czujnik temperatury, polozy sie mate z gąbki dla dzieciaka, czy jakis
    dywanik, to niestety cale pole nagrzeje sie zgodnie z tym w jakich
    warunkach pracuje czujnik. Wiec po prostu pole bedzie grzalo krocej.
    Trzeba tylko o tym pamietac.
    Niby mam rozwiazanie na taka okolicznosc, bo w kilku miejsach mam na
    scianach kabelki do czujnika temp. powietrza, ale chyba wstawie tam
    zaslepki.
    Pod oknami tarasowymi oprocz tego ze w wylewce mam kable grzejne w kleju
    pod plytkami zatopilem mate grzejna 100W/m, po to aby zminimalizowac
    straty ciepla przez tak duze otwory okienne. Tak bylo w jakims tam
    opracowaniu, ze zalecali wieksza gestosc mocy w takich miejscach, ale
    wyszlo ze nie jest to potrzebne.

    S.