  • Data: 2010-07-02 20:02:16
    Temat: Re: podlogowka - oddawanie ciepla
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    M wrote:

    > Problem sypialni to nie sama podłoga ("drewno") lecz także
    > dywany, łóżko, szafy, komody, etc.

    Zgoda co do dywanów. Co do mebli, zależy od konkretów, czy
    mebel ma styk z podłogą punktowo (nogi) czy sporo większą
    powierzchnią spoczywa na podłodze.

    > Zwykle w salonie, przedpokoju, wiatrołapie, łazienkach podłoga
    > jest pusta (no, prawie pusta).

    Tu zgoda. I zazwyczaj w takich miejscach "naturalnym" jest
    zastosowanie płytek.

    > Stąd też wynikać mogą sugestie aby nie stosować podłogówki w
    > sypialniach.

    Owszem, uznaję że to częsciowo ma sens. Jednak dla mnie
    np. możliwość chodzenia na bosaka bez uczucia chłodu w
    nogi jest zdecydowanie miłe. Czy to, że w sezonie zimowym
    nie mam zbyt ciepło na wysokości korpusu/głowy, a zimno w
    nogi, co jest naturalną konsekwencją rozkładu temperatur
    dla kaloryferów.

    Albert Einstein (1879-1955)