  • Data: 2013-04-28 22:10:59
    Temat: Re: podsumowanie sezony grzewczego
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 21:16:40 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    zdaje sie ze ostatnio liczyłem na 0,25zł/kWh.

    > Srednio 0,45 pln (przy dwoch taryfach) / kWh, dzielone na sredni (CWU+CO) COP 3,5 =
    0,128 pln / kWh i tak to mniej wiecej wychodzi. Wiec wszystko sie zgadza - wychodzi
    dokladnie polowe taniej od gazu :)

    > Ja w tym sezonie zuzylem 4410kWh * cop 3,5 = 15435kWh i kosztowalo mnie to 1725
    pln, czyli 1kWh = 0,111 pln, jeszcze taniej (bo lepszy stosunek taniej taryfy do
    drogiej). Podobnie wychodzi wegiel, czy drewno.

    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Pozwolisz że z ciekawości dopytam. Masz dolne źródło. Jak przebiegało studzenie
    dolnego źródła? Jaka była temperatura wody zasilającej pompę w ciepło i jak spadała
    przez zimę? Jaką miałeś temperaturę wody po podgrzaniu jej przez pompę i czy ta
    temperatura bardzo się zmieniała jak oziębiało się dolne źródło, o ile się oziębiało.
    Jak nie mierzyłeś tego to nie ma sprawy. Mówi się trudno. Fajnie Ci to wychodzi w
    kosztach ogrzewania. Nie mam tak dobrze ale i tak ciut lepiej niż sąsiad grzejący
    gazem. W tym roku dokładam drugi kilowatowy agregat. Bo jeden dla mnie za mało. Na
    duże mrozy potrzebuję pod dwa kilowaty mocy elektrycznej do zasilania pompy.