  • Data: 2013-04-28 23:19:41
    Temat: Re: podsumowanie sezony grzewczego
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 22:10:59 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Pozwolisz że z ciekawości dopytam. Masz dolne źródło. Jak przebiegało studzenie
    dolnego źródła? Jaka była temperatura wody zasilającej pompę w ciepło
    i jak spadała przez zimę? Jaką miałeś temperaturę wody po podgrzaniu jej przez pompę
    i czy ta temperatura bardzo się zmieniała jak oziębiało się dolne źródło, o ile się
    oziębiało. Jak nie mierzyłeś tego to nie ma sprawy. Mówi się trudno.

    Jezeli chodzi o dolne zrodlo to mam czujke WYJSCIA z DZ (czyli juz po przejsciu przez
    pompe ciepla) - wejscie (czyli to co przychodzi z ziemi) jest o ok 3-4stC wyzsze -
    nigdy nie spadlo ponizej 0stC:

    http://www.tinyurl.pl/?RPs6lDrK

    Patrz tylko na minima (czujnik jest w kotlowni, wiec jak pompa nie chodzi to dochodzi
    do temperatury "pokojowej"). 11 = listopad, 12 = grudzien, 13 = styczen etc.

    Widac ladnie, ze temperatura spadala od ~4-5stC w listopadzie, przez ~2stC w grudniu,
    okolice 0stC w styczniu, do ponizej zera w lutym/marcu, a w kwietniu juz DZ zaczyna
    sie pieknie regenerowac, a wiec i COP rosnac. W maju/czerwcu DZ bedzie juz calkowicie
    zregenerowany - 10-12stC na wejsciu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.