  • Data: 2013-09-09 10:18:21
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 9 Sep 2013 00:42:38 -0700 (PDT), Adam

    > Dlaczego mialoby nie zamarzac? Wentylujesz 150-300m3/h,
    > PC potrzebuje zdecydowanie wiecej z zewnatrz.

    Dlatego, że będzie dostawać cały czas ~20 stopni. Przepływy trzeba
    oczywiście policzyć do wielkości wymiennika i zastosowanej sprężarki.
    Akurat temat mam przewałkowany, bo właśnie robię taką pompę ciepła (tylko
    nawiewową powietrze-powietrze) z rekuperacją na parowniku.

    > Wyrzucone wilgotne i cieple powietrze skropli sie na wymienniku.

    Skropli się, owszem, zwykła rzecz. Woda spłynie i odpłynie. Zresztą w zimie
    powietrze jest stosunkowo suche, przeciętnie wilgotność względna przy 21*
    na wywiewie nie przekracza 30-40% (chyba że ktoś stosuje nawilżacze
    systemowe to ma ~60%). Dane na podstawie pomiarów użytkowników z FM i
    Elektrody.

    > Prawdopodobnie predzej czy pozniej zamarznie - zreszta szronienie / zamarzanie
    > wymiennikow w pompach powietrznych to praktycznie najwiekszy problem z ich
    > wydajnoscia (zuzywaja sporo energii na samo odmrazanie wymiennika).

    Ale tylko dlatego, że przewalają powietrze które sprzyja zamarzaniu
    skroplonej na wymienniku wody, tj. poniżej temperatury +5 stopni. Skoro
    tutaj na wymiennik będzie trafiać powietrze o temp. 20 stopni, to nic nie
    będzie zamarzać -- naturalnie pod warunkiem izolacji obudowy wymiennika
    lub, jeszcze lepiej, umieszczenia tego wymiennika w domu. O ustaleniu
    _należytego_ przepływu powietrza przez ten wymiennik już było w pierwszym
    akapicie.

    --
    Pozdor Myjk