  • Data: 2013-09-10 07:48:49
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 9 Sep 2013 16:13:24 +0200, Marek Dyjor

    > myślę że po pierwsze musiałbyś pomyśleć o skroplinie
    > i sposobie jej odprowadzania z wymiennika ciepła.

    To nie jest jakaś wielka filozofia. Tacka pod wymiennikiem i odprowadzenie
    grawitacyjne. Stąd zaznaczyłem, że lepiej byłoby, aby wymiennik był np. w
    pomieszczeniu gospodarczym, bo nie będzie problemu z zamarzaniem skroplin w
    odpływie.

    > a następnie pomyśleć o jakimś mechanizmie odmrażania wymiennika
    > gdy jednak dojdzie od zalodzenia.

    Nie wiem jaką pompą i sterownikiem dysponuje autor, ale jeśli wziąć na
    tapetę SPLITa do przeróbki, to nie dosyć że ma odprowadzanie skroplin, to
    jeszcze ma mechanizm rozmrażania wymiennika. Inna sprawa, że jak się
    odpowiednio przewymiaruje układ, to nie będzie problemu z zamarzaniem.

    --
    Pozdor Myjk