    Date: Fri, 28 Jun 2013 15:22:13 +0200
    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa do wody na budowę

    W dniu 2013-06-28 09:55, Albercik pisze:
    > Potrzebuje zakupić pompę.
    > Mam wysoko wodę gruntową, przy wykopach, jak choćby pod dolne źródło do
    > pompy ciepła, będę musiał na bieżąco odpompowywać wodą.
    (...)
    > Celuje zatem w coś solidnego, wydajnego, mocnego.
    (...)

    Nie znam tych pomp, ale z ciekawości porównałem ceny z pompami polskiej
    produkcji (omnigena).
    http://www.omnigena.pl/index.php?action=categories&a
    ction_id=225
    i np najsłabsza ich pompa, o dużo gorszych parametrach, jest ok 100%
    droższa od tych które podałeś. To co wybrałeś to pewno made in China, z
    tego co podaje sieć, to nie trzymają zupełnie parametrów. Regułą jest,
    że albo tanie albo dobre, nie ma tanio i dobrze, ale może tu jest inaczej.

    A tak poza tematem, zastanawia mnie to co napisałeś o działce. Wiem, że
    wiele czynników decyduje o wyborze miejsca pod budynek, i że teraz jest
    za późno, ale teren podmokły to koszmar, nawet pomimo prawidłowego
    drenażu. Choć budynek będzie suchy, to dookoła w jest ta woda,
    niekorzystny mikroklimat i duża szansa na choroby i łupanie w kościach
    na starość. Ja, choć mogłem mieć bliżej i taniej, wybrałem suchy teren
    na piachach. Różnica jest, inny klimat, inna roślinność, jest po prostu
    weselej. Dużo lepiej się czuję niż u ciotki, która mieszka na niskim
    terenie. (Ale to tak tylko się pomądrzyłem)