  • Data: 2014-02-12 22:40:18
    Temat: Re: pompa obiegowa
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 lutego 2014 22:18:09 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    > http://allegro.pl/pompa-mh1300-inox-metalowe-wirnik-
    omnigena-mhi1300-i3925379345.html

    > Nawet taką mam, służy do nabijania instalacji.
    >
    > Kłopot z nimi jest taki, że jednofazowe, nie przystosowane do pracy
    >
    > ciągłej (podobno nie jest to kwestia samego silnika). Za to parametry
    >
    > wydajnościowe mają jak znalazł.
    >
    > Miłego.
    >
    > Irek.N.
    >

    > To typowy silnik trójfazowy (z kondensatorem).
    >
    > Kondensator jest na rysunku złożeniowym zaznaczony jako "28".
    >
    > http://www.omnigena.pl/obrazki/File/PompaMH1300.pdf
    >
    > g.

    Możesz się mylić. Tam możesz. Mylisz się na 100%. jest metoda zasilania silników
    trójfazowych z jednej fazy. Taki silnik nie ma mocy nominalnej ani momentu
    nominalnego jaki by wynikał z mocy na tabliczce. To marna proteza. Silniki tego typu
    co w pompie z obrazka jeśli są na 230V są silnikami z dwoma uzwojeniami. Jedno to
    uzwojenie robocze a drugie rozruchowe zasilane na przykład przez kondensator.
    Porównywanie silnika trójfazowego z kondensatorem do silnika jednofazowego z
    kondensatorem to tak jak porównywanie kurwy na barierze z barwą na kurierze. Litery
    takie same i co z tego.