  • Data: 2009-07-14 07:17:04
    Temat: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Od: "rrr." <d...@w...or> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Krzemo wrote:

    > mówię z teorii i praktyki.
    >
    > dom mieszkalny ma określone zapotrzebowanie na energię, aby utrzymać
    > założoną temperaturę trzeba w sposób ciągły dostarczać wymaganą ilość
    > energii. Jeśli przestaniem ja dostarczać to budynek zacznie się
    > schładzać. Aby ciepło zakumulowane w nocy w podłogówce wystarczyło na
    > cały dzień to musimy w nocy dostarczyć energie za cały dzień, czyli
    > przegrzać podłogówkę, problem można częściowo obejść poprzez zrobienie
    > bardzo grubej płyty akumulacyjnej ok 20cm ale wtedy mamy system
> [...]

    Hmm, ale II taryfa obowiązuje również w dzień, czyli nie jest tak, że
    grzejesz całą noc i w dzień oddaje, bo to byłoby faktycznie bez sensu.
    Jest lepiej, grzejesz w nocy i masz na rano, później między 13.00 a
    15.00 i masz cieplutko po przyjściu z pracy, po czym na noc temperatura
    "automatycznie" ci spada, co przez wielu jest pożądane.

    pozdrawiam
    rafał