    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: powieszenie umywalki na scianie z g-k
    Date: Mon, 19 Sep 2011 09:04:32 +0200

    W dniu 2011-09-18 23:46, Maciek pisze:
    > Poniewaz po przeciwnej stronie scianki g-k z umywalka bedzie szafa z
    > plecami, poddano mi pomysl, zeby polozyc tam na plycie g-k plyte OSB lub
    > twarda deske, przewiercic sie przez scianke i te deske na wylot
    > (przechodzac przez wspomniane, istniejace juz otwory w profilu
    > poprzecznym), przelozyc odpowiednio dlugie kolki i dociagnac po obu
    > stronach nakretkami.
    >
    > Bedzie sie trzymac, czy macie inne propozycje?
    Nie będzie to dobrze trzymać, bo zobacz że każde obciążenie umywalki
    powoduje chęć wyrwania kołków ze ściany... które są sprężynowane niejako
    przez grubość ściany. Umywalka będzie się bujać i dostawać luzów. Ściana
    będzie ci pracować na ściskanie, do czego taka ściana najmniej się
    nadaje, a że profile 60 pewnie masz takie "z cieńkiej blaszki" a nie z
    szyny kolejowej, to się to albo pognie, albo przynajmniej będzie ci ta
    ściana pękać gdzie popadnie.

    Dużo lepiej będzie zrobić wycięcie płyty k-g od strony szafy, wstawienie
    tej płyty OSB (lub zrobienie jakiegoś innego wzmocnienia, z deski czy co
    tam ci wpadnie do głowy, ja np dałem drewnianego kanciaka 5x10)
    wewnątrz, wprost na k-g tym na którym są kafelki, wtedy nic nie będzie
    mogło pracować sprężyście i nie zgniecie ci ścianki.
    Jak OSB cię tam nie straszy, to ślad po powtórnym zagipsowaniu odkrywki
    też nie będzie taki straszny, a jest zawsze szansa zrobić go na tyle
    ładnie, że nic nie będzie widać

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173