    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: powieszenie umywalki na scianie z g-k
    Date: Wed, 21 Sep 2011 11:31:00 +0200

    Użytkownik "artee" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@yqaa12...

> [...]
    > z metalem i poleciłem go ze względu na dobre wiązanie z metalem właśnie.
    >Nie rozumiesz w jaki sposob dziala ten klej.
    >Smarujesz obie powierzchnie, czekasz do calkowitego ich wyschniecia
    >(minimum kilkanascie minut) i silnie sciskasz.
    >O sile wiazania decyduje sila docisku w tej wlasnie chwili.
    >Sugerujesz ze czlowiekowi maja pospadac plytki po drugiej stronie w trakcie
    >docisku?
    >Ten klej ma duza sile wiazania ale na odpowiednio wiekszej powierzchni.
    >Mazianie tego na styku plyty i profilu to jak zabawa Pit-a i Pata w pewnej

    Oczywiście rozumiem i wiem jak działa. I nie widzę żadnych przeszkód aby
    siłę docisku po przyschnięciu kleju na obydwu powierzchniach zapewnić
    poprzez przykręcenie umywalki i nieruszanie tego już więcej.

    > Co mogę polecić dodatkowo autorowi wątku to oprócz wzmocnienia samej
    > ściany,
    > także przyklejenie za pomocą dobrego silikonu sanitarnego (np Max lub
    > Gebo)

    >Znowu zle.
    >Silikon sanitarny w zadnym razie nie sluzy do klejenia tylko uszczelniania.

    No to w takim razie moje silikony tego nie wiedzą, przynajmniej w
    odniesieniu do kilkudziesięciu umywalek i do brodzików kabin prysznicowych.
    I tu podpiszę się obiema rękami że choć w teorii silikony te nie służą do
    klejenia, to w praktyce doskonale się w tym sprawdzają oczywiście nie jako
    podstawa montażu a uzupełnienie montażu mechanicznego. Przyczepność tych
    silikonów do powierzchni jest świetna pod warunkiem odtłuszcenia
    powierzchni. Kto chce, może to nazwać uszczelnieniem a nie klejeniem bo
    starannie położony świetnie spełnia rolę "drugiej" uszczelki gdyby ta
    pierwsza narożna chciała przepuszczać.

    >Tutaj moglbym koledze doradzic naklejenie z tylu na umywalke albo waskiego
    >paska
    >kitu szklarskiego ktory dopasuje sie idealnie do sciany (stara szkola) albo
    >odpowiedniego elementu wycietego np z pianki (cos takiego jak pod muszle
    >WC, nowa szkola ;) ). Ladnie to przeniesie obciazenie na >plytki.
    ale to, zwłaszcza pianka tylko odizoluje umywalkę od kafelek powodując tylko
    "miękkie" przyleganie i ochornę powierzchni płytek a nie zwiąże w celu
    dodatkowego przenoszenia obciążeń

    > odręcić i umywalka nie dość że będzie się trzymać, to jej oderwanie od
    > ściany będzie bardzo trudne lub niemożliwe bez odcięcia silikonu.
    >A chcesz sie zalozyc ?
    >;)

    Tu spokojnie mógłbym:
    Po dobie zerwanie umywalki w kierunku prostopadłym do ściany jest
    praktycznie niemożliwe, zerwanie poprzez użycie umywalki jako dźwigni jest
    trudne i grozi uszkodzeniem powierzchni kafelek, zerwanie poprzez ukręcenie
    jest także bardzo trudne. To akurat przetestowałem empirycznie w wielu
    sytuacjach z zastrzeżeniem do podanych wcześniej dwóch marek silikonów. We
    wszystkich przypadkach siła potrzebna do oderwania umywalki od ściany będzie
    znacznie większa od sił jakie normalnie działają na umywalkę a dodam że ma
    to być tylko mocwanie pomocnicze w stosunku do śrub.
    --
    Jackare