  • Data: 2009-10-09 07:12:33
    Temat: Re: pralka - jakiej marki NIE polecacie
    Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co pisze:

    > Szczerze pisząc, nie pamiętam (a nie chce mi się rozkręcać
    > pralki). Pomierzyłem prąd przy włączonym zaworze (pralka prała)
    > i dałem większy (a na pewno mniejszy od znamionowego prądu triaka).
    > Pralka od ponad 1,5 roku działa dobrze, pierze dość często.

    Polecają 300 mA:

    http://www.pralkoporadnik.pol.pl/porady/uszk.html

    > A ma Aqua Spray i zawór przesterowania?

    Ma i ciągle działa. Na razie wymienię pro-forma, koszt niewielki.
    Najchętniej wymieniłbym na jakiś elektrozawór przemysłowy, ale znowu ten
    oryginalny przełączalny jest bimetalem, zapewne soft programatora to
    uwzględnia, trzeba by jakieś opóźnienie wprowadzić.

    > Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
    > za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.
    >
    > A kiedy Ci zejdzie tylko bezpiecznik, wiesz, że czas zmienić zawór :-)

    Zawór wymienię, założę owe 300 mA bezzwłoczny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem