    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Date: Sat, 26 Jan 2013 21:39:54 +0100

    news:fc005608-f466-4464-a171-c3ca53f6e944@googlegrou
    ps.com...
    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 15:20:34 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >A zmywarka to musi byc jakas specjalna tez ?

    Nie, zwykła. W instrukcji napisali że można podłączyć ciepłą wodę max 55stC.

    >Zmywarke ostatnio mierzylem i ona mi zjada 1,4kWh / mycie. Myjemy co drugi
    >dzien - wychodzi ok. 20kWh / mc, myjemy tylko w taniej taryfie co kosztuje
    >ok. >6 pln / mc. Ciekawe ile by zjadla majac podpieta cieplo - na pewno cos
    >by zjadla bo myje w bodaj 50 czy 60stC, a CWU mam ustawione na max 42stC.
    >Wiec >jezeli taka zmywarka jest drozsza niz 300-400 pln od zwyklej to moze
    >sie nigdy nie zwrocic tez..

    Moja zmywarka myje w okolicach 60stC ale na końcu cyklu po ostatnim płukaniu
    wyparza w 95stC.

    >To akurat latwo policzyc - woda z wodociagu srednio ok 15stC

    W lecie 14-15stC a w zimie tak jak teraz (akurat rano dzisiaj do kotłowni
    zaglądałem) woda na zasilaniu zbiornika CO wynosiła ledwie 6stC.

    >pranie w 40stC = roznica 25stC, zuzycie 40l / cykl przy czym pewnie polowa
    >nie jest podgrzewana. Grzalka 2kW, ile wychodzi? No moim zdaniem max pare
    >nie trzeba miec do nich podpietej cieplej :)

    Licz sobie jak chcesz. Ja tam widzę co innego. Nie liczę... widzę. Nie chce
    mi się dyskutować o pieniadzach. Jak napisałem, u mnie to nie ma się
    zwracać, lecz ma być głównie sposobem na zagospodarowanie ciepłej wody z
    solarów w lecie a przy okazji komfortem (jak mieszkanie w drogim hotelu).

    Marek