    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problem z elektryką
    Date: Tue, 10 Mar 2009 23:17:49 +0100

    news:gp6m2p$sm3$1@news.onet.pl...

    > i co ci daje to że dałeś w pizdu Sów?

    Satysfakcję :)
    Wiesz Marku, ja mam typowe zboczenie zawodowe. Jak jestem u ludzi to
    podglądam jak mają wykonane instalacje elektryczne.
    Rekordem był jeden gość, który mi się chwalił (tzn. oprowadzał mnie po domu
    pokazując i chwaląc się), że znalazł taniego i naprawdę dobrego instalatora,
    bo mu liczył mało za punkty.
    Niestety już nie chciałem go dołować i już nawet się nie przyznawałem, że
    sam jestem fachowcem w tej branży, bo to co zobaczyłem to był dla mnie szok.
    W piętrowym domu o powierzchni łącznej ok. 250m2 były zamontowane 4 duże
    rozdzielnice (każda po 6 pól , a każde pole po 24 moduły) oraz 2 małe
    rozdzielnice.
    Każda z rozdzielnic zapchana prawie do końca.
    Jak się dowiedziałem gość ma zrobione tak, że każde gniazdo i każdy punkt
    świetlny prowadzone ma oddzielnym przewodem. Każdy z tych obwodów
    zabezpieczony jest oddzielnym eSem oraz oddzielną różnicówką. Przepięciówek
    naliczyłęm się chyba 8 czy 10 szt. Do tego detektory zaniku faz i cholera
    wie co jeszcze.
    Instalator był bardzo tani, tylko szkoda, że nie powiedział gościowi ile
    razy przepłacił jego robotę w materiałach :)))
    Ale trzeba przyznać, że u kompletnego laika rozdzielnice mogą robić
    imponujące wrażenie ;D