    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Date: Mon, 21 Mar 2011 21:08:19 +0100

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:im85fs$jg7$1@node2.news.atman.pl...
    > Hmmm. U mnie zawory termostatyczne przymykają. Głowice na pewno działają w
    > sposób liniowy - masz gdzieś przekrój takiego zaworu działającego
    > nieliniowo?
    >
    > Może to wysoka temperatura u ciebie (65C) powoduje takie gwałtowne skoki.
    > Jak otworzysz okno to się otwiera, jak zamkniesz to szybko się rozgrzewa
    > powietrze wokół grzejnika i łatwo przechodzi w stan zamknięty?

    Źródło:
    http://www.muratordom.pl/instalacje/grzejniki/jak-ko
    rzystac-z-zaworu-termostatycznego_,7219_242.htm
    Jak korzystać z zaworu termostatycznego?
    Na co szczególnie powinno się zwrócić uwagę korzystając z zaworów
    termostatycznych wraz z głowicami termostatycznymi?

    Przede wszystkim, głowicę termostatyczną należy zamontować na zaworze
    termostatycznym (na grzejniku), idealnie w pozycji poziomej, tak, aby
    powietrze w pomieszczeniu mogło ją swobodnie opływać. Głowicy
    termostatycznej nie należy zabudowywać, ani zasłaniać zasłonami lub innymi
    przegrodami uniemożliwiającymi swobodny przepływ powietrza. Jeżeli z
    jakiegoś powodu nie można zamontować zaworu z głowicą w poziomie, należy
    zastosować głowicę z czujnikiem wyniesionym, co jest możliwe dzięki
    kapilarze 2 m, 5 m, lub 8 m.
    Należy zwrócić uwagę na oznaczenia umieszczone na głowicy termostatycznej.
    Żądaną temperaturę uzyskuje się poprzez ustawienie odpowiedniej wartości na
    pokrętle głowicy, odpowiadającej temperaturze pomieszczenia w zakresie np.
    od 7°C do 28°C. W chwili otwarcia okien do wietrzenia, głowice
    termostatyczne powinny zostać zakręcone celem oszczędności energii cieplnej.
    W okresie poza sezonem grzewczym (latem) lub w przypadku czasowego
    wyłączenia ogrzewania, zaleca się ustawienie pierścienia głowicy w poz. 5
    (zawór całkowicie otwarty).
    Ze względu na fakt, iż zawór termostatyczny z głowicą działa na zasadzie
    "otwórz - zamknij", utrzymując zadaną temperaturę w zależności od rosnącej
    lub malejącej temperatury otoczenia, wymiernym czynnikiem wskazującym na
    poprawne funkcjonowanie grzejnika wraz z armaturą termostatyczną będzie
    faktyczna temperatura panująca w pomieszczeniu, a nie temperatura grzejnika,
    określana "ręcznie" jako "zimny" lub "letni". Przed złożeniem reklamacji
    kwestionującej poprawność funkcjonowania instalacji należy bezwzględnie
    upewnić się, jaka temperatura została nastawiona na głowicy termostatycznej
    i sprawdzić przy pomocy termometru pokojowego, jaka temperatura panuje
    realnie w pomieszczeniu.

    albo tu:
    http://pl.heating.consumers.danfoss.com/PCMFiles/7/m
    aster/other_files/Animacje/trv02_pl.swf