    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt instalacji
    Date: Fri, 6 Feb 2009 10:19:00 -0000

    > Tak jest !
    > Mój adaptator napisał, że projekt elektryczny, wody i ścieków wg odrębnego
    > opracowania. i już :)

    teraz to zgłupiałem. Bo sam juz nie wiem czy sa czy były wymagane.
    W starostwie jak rozmawialem pod koniec roku to chcieli tylko skrocony
    opis instalacji bez prohjektow, ale to bylo pod koniec roku. W tym roku
    jeszcze nie dzwonilem.
    Ok zakladajac ze starostwo powiatowe nie bedzie ode mnie wymagac tych
    projektow,
    to musze je miec czy nie. Jezeli na etapie pozwolenia na budowe nie bedzie
    wymagane to kiedy moze byc potrzebny taki projekt? Przy odbiorze budynku?
    Architekt chce ode mnie 250zł za projekt kazdej z instalacji - elektryczna,
    kanalizacyjna.
    Nie jest to wysoka cena, ale nie chce robic czegos czego nie potrzebuje,
    poniewaz nie lubie marnowac
    pieniedzy.
    Nadmienie ze kanalizacje chce zalatwic przydomowa oczyszczalnia sciekow.

    Teraz jeszcze jedno pytanie, co wlasciwie dobrze jezeli projekt zwiera. Czy
    zagospodarowanie
    terenu jest wymagane na jakims etapie budowy, czy nigdy go nie musze miec?
    Kto wykonuje posadowienie budynku na dzailce, architekt czy geodeta.
    Generalnie co moge jescze chciec od architekta, zeby pozniej bylo mniej
    latania
    i szukania odrebnych projektantow i zeby w efekcie wyszło taniej.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Darek