    From: Andrzej <S...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt instalacji
    Date: Fri, 06 Feb 2009 12:52:18 +0100

    Jarek P. pisze:

    > Wodkan i CO nie jest ci chyba potrzebny nigdzie

    Dz.U. 2003 nr 120 poz. 1133 z późniejszymi zmianami. Rozdział 2; Par.
    11.2 -> podpunkt 7).

    § 11. 1. Projekt architektoniczno-budowlany obiektu budowlanego powinien
    zawierać zwięzły opis techniczny oraz część rysunkową.
    2. Opis techniczny, o którym mowa w ust. 1, sporządzony z uwzględnieniem
    § 7, powinien określać:
    7) rozwiązania zasadniczych elementów wyposażenia
    budowlano-instalacyjnego, zapewniające użytkowanie obiektu budowlanego
    zgodnie z przeznaczeniem, w szczególności instalacji i urządzeń
    budowlanych: sanitarnych, grzewczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych,
    gazowych, elektrycznych, telekomunikacyjnych, piorunochronnych, a także
    sposób powiązania instalacji obiektu budowlanego z sieciami zewnętrznymi
    i punkty pomiarowe, założenia przyjęte do obliczeń instalacji oraz
    podstawowe wyniki tych obliczeń, z uzasadnieniem doboru, rodzaju i
    wielkości urządzeń budowlanych;
    9) charakterystykę energetyczną obiektu budowlanego, z wyjątkiem
    obiektów wymienionych w art. 20 ust. 3 pkt 2, określającą w zależności
    od potrzeb:
    a) bilans mocy urządzeń elektrycznych oraz zużywających inne rodzaje
    energii, stanowiących jego stałe wyposażenie budowlano-instalacyjne, z
    wydzieleniem mocy urządzeń służących do celów technologicznych
    związanych z przeznaczeniem obiektu,

    > oczywiście przy
    > założeniu, że wykonawca tych instalacji będzie wiedział, co ma robić).
    > Pewnym problemem może być instalacja elektryczna, ZE wymaga
    > przedstawienia prostego projektu instalacji, ale to narysuje ci
    > elektryk, który będzie "załatwiał" odbiór.

    Odbiór instalacji?? To się załatwia w Nadzorze Budowlanym. ZE raczej
    niema nic do tego. Co najwyżej może chcieć pomiary wewnętrznej linii
    zasilającej. Przynajmniej tak to jest w mojej bliższej i dalszej okolicy.

    > Zestawienia materiałów! Im bardziej szczegółowego, tym lepiej. W moim
    > projekcie tego nie ma wcale i teraz mam z tym wielkie urwanie głowy.

    To już podchodzi pod projekt wykonawczy. Generalnie ustawodawca chciał
    aby projekt budowlany był jak najuboższy żeby w trakcie budowy można
    było mieć jakąś swobodę. Kierownik budowy i kierownicy robót po
    zakończeniu budowy piszą, że "wykonali obiekt zgodnie z projektem" więc
    jeśli projekt ma mniej szczegółów więcej rzeczy można na bieżąco w
    trakcie budowy modyfikować. Cierpi na tym inwestor jeśli weźmie "tanich"
    fachowców bo w PB niema rozwiązań szczegółowych i np. zestawienia
    materiałów.