  • Data: 2010-03-12 10:00:37
    Temat: Re: projektowanie na domo
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no to powiedz jaka sume wydales na architekta plus wyposazenie
    > zaproponowane przez niego. 1% kwoty niewiele mi mowi, poniewaz nie wiem
    > czy zainwestowales w te 140m2 200k czy 1mln.

    Wystarczy policzyć procenty do kosztów. Wartośc mieszkania to powyżej 1,5
    mln zł. A materiały i elementy wykończenia ruchome to już był mój wybór.
    Architekt odpowiadał za elementy stałe.

    > Ale przyjmujac cene 100zł/m2 jak tu juz ktos podawal, aranzacji
    > wnetrza, to wychodzi 14k w Twoim przypadku.

    Sam to podawałem, więc koszt się zgadza. To był koszt aranżacji wnętrza +
    nadzór.

    > Dla mnie to kupa kasy jak za taka zabawe. Pisze wyranie 14k to kupa kasy
    > w moim rozuieniu. A odnoszenie sie w procentach do inwestycji,
    > eee panie to tylko 1% iwestycji, e tam panie to tylko 0,5% inwestycji a
    > pan
    > chcesz sie ze mna targowac.... Na koncu z tych pojedynczych procentow
    > robi sie 10%, 15% i cala budowa wychodzi zamiast 400k, jedyne 500k.
    > Ja mam inne podejscie i juz.

    > akurat na aranzacji nie wierze :-). Podaj przyklad na czym zaoszczedziles,
    > przez projektanta wnetrz?

    Bardzo ciężko to przeliczyc na pieniądze. Od początku: gruntowna zmiana
    rozkładu pomieszczeń. Gdybym zrobił to po odebraniu lokalu to koszty byłyby
    baardzo wysokie, bo bardzo wiele ścian trzeba byłoby wyburzyc i wybudować od
    nowa. Spokojnie kosztowałoby to więcej niz koszt zmiany architekta. Dalej
    architekt przygotował mi plany części mebli zabudowanych i wolnostojących, a
    trochę tego było. tego względu późniejsze wykonanie przez stolarza to była
    kwestia tylko wyborumateriałów i detali. Łazienki mam nietypowe, sam bym
    tego nigdy nie wymyślił. Zakupy miałem zrobione w hurtowniach z
    wykorzystaniem rabatów architekta zamiast w sklepach typu Opex. Ceny +
    obsługa + dowóz + doradztwo atrakcyjne.

    No i najwazniejsze: czas. Mój czas jest bardzo drogi, nie mogę sobie
    pozwolić na wielogodzinne chodzenie po sklepach i przeglądanie ofert. Kto
    choć raz wykańczał mieszkanie to wie o czym piszę. Jak mówię płytki takie i
    takie to dostaję odpowiedź firma taka i taka, seria taka. Jadę, oglądam,
    kupuję. To samo z innymi elementami wykończenia. Do tego mam rady czy coś
    sie sprawdzi czy nie w użytkowaniu, czy warto dopłacić więcej czy też jest
    to poroniony pomysł. Jak mam przyjęty budżet to trzymamy się budżetu, a nie
    wymyślamy jakieś bajki.

    Potem nadzór - architekt pilnuje czy prace idą zgodnie z planami,
    przygotowuje szczegółowe rysunki wykonawcze. Ja nie mówię tutaj o
    wykończeniu mieszkania typu położenie podłóg, pomalowanie ścian i wstawienie
    drzwi. Ja mówię o dosyć dużych przeróbkach, a czasem o nietypowych
    elementach typu okrągłe ściany, wykorzytsanie luksferów czy nietypowa
    okrągła wanna, elementy z kartongipsu. Sam proces decyzyjny do projektu
    trwał ponad rok - mialem czas ze względu na budowę. To indywidualne
    rozplanowanie gniazdek, włączników, punktów oświelteniowych, podłaczenie
    kablówki itd. Pamiętasz o wszystkim?
    Ja korzystałem z usług tej firmy http://www.project-art.pl Zobacz jak różnią
    się wnętrza w stosunku do zwykłych mieszkań.