    From: "brunet.wp" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: prośba o ocenę prac budowlanych
    Date: Wed, 15 Jun 2011 13:02:10 -0700 (PDT)

    On 15 Cze, 12:39, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > Brak ocieplenia fundamentu/ław a już zasypane, tutaj będzie ciągło,

    Dlaczego sądzisz, że brak ocieplenia fundamentów?

    > potem po nogach bo ściana na dole będzie przemarzać w skrajnym przypadku.
    > Podobnie nadproża i wieńce powinny być dodatkowo docieplone 5cm styro,
    > wtedy betonu będzie 19cm a nie 24, wytrzymałości to niewiele zmienia
    > bo wieńca i tak się nie liczy, a to 19cm i 4 pręty zbrojenia to i tak
    > jest 'czapka z daszkiem' :)

    Rozmawiałem o tym z majstrem. Powiedział, że 5cm to może być za dużo i
    kierownik się nie zgodzi, ale 2 cm może spokojnie zrobić. Również
    nadproża. Wtedy w moim przypadku będzie ocieplenie 17cm przy betonie,
    a w pozostałych miejscach 15cm.

    O ociepleniach szczytów też rozmawiałem z majstrem. Powiedział, że
    zostawia 10cm na ocieplenie wełną. Czy 10cm wystarczy czy trzeba
    ocieplić grubszą warstwą? Wełna czy styropian?