eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieprosba o porade przemakajaca sciana przez schody betonoweRe: prosba o porade przemakajaca sciana przez schody betonowe
    From: Marek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: prosba o porade przemakajaca sciana przez schody betonowe
    Date: Sun, 23 May 2010 02:30:21 -0700 (PDT)

    On 22 Maj, 02:04, "amir" <a...@g...pl> wrote:
    > Mam problem jak byscie to rozwiazali:http://www.baborow.com/dzialka/photo57.jp
    >
    > schody nie sa oddzielone od murow sciany piwnicy papa,
    > teraz juz dom prawie wykonczony
    > schody betonowe nie maja plytek i dlugo miec nie beda.
    >
    > po ostatnich opadach tak namokly ze sciany pwnicy wmiejscu laczenia
    > sie z schodami co widac na zdjeciu
    > przemoczyly mi sciane az do wewnatrz.
    > Wydaje sie mi, ze to wina nasiaknietego betonu.
    >
    > http://www.baborow.com/instalacje/cimg0849.jpg
    > teraz sciana jest ta w srodku bardziej mokra

> [...]

    Nie skuwaj tych schodow - tylko sie narobisz, a papa i tak po 10
    latach nie bedzie spelniala swojej funkcji...

    Nie sluchaj "fachowcow" z 30-letnim doswiadczeniem, we wszystkich
    sprawach, bo oni nie znaja nowoczesnych technologii.

    Zrob tak: kup te pakery i zywice do injekcji ( Sarzyna). Towociarke
    kupisz w kazdym sklepie z narzedziami.
    Nastepnie otynkuj dosc szeroko ( np. w promieniu 1m) te miejsca, na
    ktorych widac zawilgocenie - najlepiej z obu stron.
    Mozesz "otynkowac" ( chodzi tylko o uszczelnienie) klejem do plytek.

    Potem nawierc w scianie otwory o srednicy odpowiedniej do pakerow ( np.
    13mm) co 20 cm, na glebokosc 1/3 grubosci isciany
    Otwory nalezy przedmuchac sprezonym powietrzem w celu oczyszczeni.
    Wloz pakery w te otwory, zakrec, zeby byly szczelne . Wymieszaj zywice
    z utwardzaczem - moze najpierw mala ilosc - 300gram.
    Potem przelej zywice do czystego sloika i jeszcze raz zamieszaj.
    Napelnij towociarke i polacz z pierwszym pakerem , i... pompuj.

    Jesli nie bedzie jakiejs nieszczelnosci, przez ktora zywica bedzie
    uciekala, to szybko napotkasz opor cisnienia. Wtedy przejdz do
    nastepnego pakera itd...
    Jesli nie bedzie cisnienia, to znaczy, ze zywica ucieka w
    niekontrolowany sposob przez jakas nieszczelnosc.
    Wtedy musisz poczekac, az zywica zwiaze (uszczelniajac ).
    Paker, w ktory pompowales jest stracony.
    Musisz miec tez aceton, do czyszczenia towociarki i weza
    cisnieniowego.
    Tak mozesz postepowac nieskonczenie dlugo, az sciana bedzie przesycona
    zywica epoksydowa, ktora da jej szczelnosc, a nawet w malym stopniu
    zwiekszy izolacyjnsc termiczna.
    Pakery mozesz montowac nawet bezposrednio w szczelinie schody/sciana.

    Na koniec usuwa sie pakery ( lamie sie ta czesc, ktora wystaje ze
    sciany) i mozna odkuc ten tymczasowy tynk.
    Na zakonczenie naklada sie tynk zwykly.

    Pochwal sie fotkami, jesli Ci sie to udalo.
    PZDR.
    Marek