  • Data: 2011-05-07 09:51:53
    Temat: Re: prosty system monitoringu - jak to zrobić
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik rt napisał:
    > Witam
    >
    > niestety mam problemy z sąsiadami (mieszkam w domu na wsi, wszystko jest
    > ogrodzone i zamykane, mam kilka garazy warszta i magazyn.) lub innymi
    > osobnikami którzy czują pociąg do nieswojej własności - w chwili obecnej te
    > zapedy hamuje owczarek niemiecki budzący respekt. Niestety problem w tym że
    > psa mi ktoś podtruwa wiec muszę zainwestować w monitoring. Problemy są w
    > nocy wiec zastanawiam się nad kilkoma kamerami na podczerwień i podłaczeniem
    > tego do tv - tylko nie wiem jak sobie poradzić z nagrywaniem ? A moze kupic
> [...]

    Pierwsze pytanie - ile możesz na to wydać. Kamery IP są w cenach od
    kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy, programy rejestrujące od
    darmowych po kilkaset euro za kanał wideo, rejestrować możesz na pececie
    z demobilu z dyskiem za trzy stówy albo na dedykowanym serwerze z
    macierzą dyskową za kilkadziesiąt tysięcy.
    Raczej pchaj się w kamery IP o podwyższonej rozdzielczości a oszczędzaj
    na ilości klatek na sekundę - w razie czego Policji i sądowi bardziej
    pasuje mieć sześć klatek na sekundę z rozpoznawalnymi twarzami niż
    dwadzieścia pięć w rozdzielczości faktycznej 320 linii - a tyle osiągają
    tanie kamerki analogowe.

    Dalej - ktoś mający elementarne pojęcie o systemach ochrony musi ci z
    grubsza wymyślić rozmieszczenie - a jak już koniecznie chcesz sam to
    pamiętaj że kamery powinny się nawzajem chronić, kamera niechroniona
    przez inną może zostać unieszkodliwiona bez zarejestrowania kto ja
    unieszkodliwił - i tak może zacząć się łańcuszek kolejnego
    unieszkodliwiania monitoringu aż do całkowitego oślepienia. Jak nie masz
    na stałe ochroniarza w dyżurce to alarmy ci na nic - zanim zareagować
    zdążysz to ci magazyn ciężarówkami wywiozą.

    Generalnie - weź lepiej fachowca, z monitoringu robionego nie przez
    fachowca z papierami nikt sygnału do obsługi od ciebie nie weźmie, tyle
    co sobie zarejestrujesz i na słowo organom ścigania przedstawisz.

    --
    Darek