    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 8 Mar 2017 01:33:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: "przeciwsłoneczna " roślina
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 8 marca 2017 09:09:25 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Quent zaproponował markizę:
    > Ja odpowiadam że od góry mnie zasłania balkon sąsiada.
    > Więc wg mnie żeby był jakiś efekt ochronny to trzeba
    > by zamontować taką markize pionowo.
    > Czyli słońce nie dochodzi i robi się "ciemno"
    > Nie ma wymiany powietrza i robi się "duszno"=szklarnia.

    No to rosliny ci nie pomogą nic bardziej.
    Zrób rolete/markize pionowa taka z materiału który coś tam przepuszcza.
    Ale twój problem jest brak przedmuchu powietrza.
    Na to niewiele da sie pomóc. Tylko tyle ze musisz zostawić miejsce na cyrkulacje na
    marginesach tej żaluzji.

    w doniczke i bedziesz musial podlewać.

    może przemarznąć więc w kolejnym roku będziesz musiał od nowa "budować" te osłone
    przeciwsłoneczną.

    > Mieszkanie na przedostatnim pietrze na "na wzgórzu "
    > od południowo zachodniej strony.
    > Salon od południowej ma jedne drzwi balkonowe
    > od zachodznie podwójne drzwi balkonowe + okno.
    >
    > Mam rolety w oknach z materiału odbijającego światło.
    > Jak przychodzi lato żyć się nie da.

    To znaczy ze materiał jednak tyle nie odbija :) Na testy przyklej folie aluminiowa na
    te rolety i zobacz czy pomoże. Jak nie pomoże to znaczy ze źródłem ciepła jest albo
    powietrze z zewnątrz albo same szyby.

    I jeszcze jedna sugestia:
    Jesli mieszkasz wysoko to przy pewnej dozie pecha ciepłe powietrze nagrzewane przy/na
    elewacji może wędrować do mieszkania przez otwarte okna.
    Może to byc przyczyna tego ze masz tak gorąco...